Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 10 oktober 2011 17:47

Nu är ju stora tråkveckan inledd.

För mej började den redan igår kväll.

Skulle gå ut för kvällstoaletten, eller det skulle jag inte alls.

Tvärnitade i porten, ute vräkte hälsovådliga regnet ner och då ska jag inte ut.

Skitmatte lyckas ju alltid överlista mej så helt plötsligt var jag ute och porten stängd.

Lyfte på benet mot första bästa föremål bara för få komma tillbaka in.

Dåligt val för jag lyckades kissa på min bil!!!!!!!

Ser det som ett bevis för hur snabbt jag faktiskt skadas av regn.

Självklart brukar jag inte lyfta på benet varken mot min eller andras bilar.

Släpades hänsynslöst iväg en bit till innan jag fick komma in igen.

Idag inleddes ju tråkveckan på allvar.

Nu är alla mina trevliga skogar fulla med såna där blodtörstiga skjutgalna

älgjägare.

Törs alltså inte sticka nosen till de bra skogarna.

Kolla denna länk, det är verkligen livsfarligt nu!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/jagare-nara-skjuta-flicka_5266295.svd

Är väl i alla fall stor skillnad på en älg och en människovalp??????

Såna där dårar ska inte få ha vapen!

 

Min närmaste skog kan jag i alla fall vara i.

Där finns det inga jägare så jag kan röra mej fritt.

Är jag i skogen så ska jag jobba vilket jag gör på bilden.

 

Ni skulle ha hört matte när jag hittade de här.

Prisa Svampguden de svarta %¤#&¤# trumpetsvamparna är döda!!!!

Var ju väldigt sorgligt att de inte tålde kylan igår ansåg jag.

 

Tog min pinne och drog mot nya mål.

 

Vadå döda svarta trumpeter????

Titta runt mej, det finns massor och alla lever.

Kände mej väldigt stolt över att ha hittat så mycket fina såna.

Matte muttrade om att snart är det dags för Luddes husse att komma med sin

grävmaskin och gräva fram oss under svampberget här hemma.

 

Långt bort så syns flera av mina bra skogar, se som jag inte vågar sticka ut nosen

i nu.

Sjön är min närmaste sjö.

Fortsatte i skogen.

Träffade på en trevlig sheltiekille.

Sa hej till honom, sen ägnade jag mej åt att visa hans matte hur jag jobbar.

Hon blev så imponerad så jag får nog hålla svampsökskurs även nästa år.

Mattarna ägnade sej åt så mycket mänskligt tråkprat att matte totalt glömde att ta

bilder på mej och min nya kompis.

 

När hon glömmer så viktiga saker så tycker jag så här om henne.

Allt viktigt ska dokumenteras!!!

 

Gick iväg och fortsatte att jobba.

 

Trattkantareller är fortfarande godkända.

Matte har upptäckt att såna har vi inga massor av.

Har mest släpats hem en massa annat i tonvis så lite mer såna här går bra.

Nosade upp ganska mycket.

Hade planer på att gå och bada, men när jag närmade mej sjön så träffade jag på

ett helt gäng med nya bästa människovänner.

En av dom kände dessutom igen mej.

Ni ser jag kan inte sätta tassarna ute utan att bli igenkänd.

De höll på och jobbade med slalombacken inför vintern.

Behöver inte bli nån äcklig snö alls i år!!!!

Gick hem och slappade medan matte sysselsatte sej med svampen.

Dags för eftermiddagsrunda.

Först träffade jag en snygg brud.

Gissa var kameran var?

Just det kvar hemma!!!

Hon var väldigt trevlig och gillade mej så vi hade skoj en stund.

Sen följde jag med matte som studerade stället där hon ska odla en massa

grönsaker och äckelsallad nästa år.

Ska visst grävas där inom en snar framtid.

Nu har det börjat falla hälsovådligt regn igen så jag ska fundera ut hur jag ska

göra för att slippa sista rundan. Tips mottages tacksamt!!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards