Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Sigge Svamphund - 15 oktober 2011 17:59

Hade ju bkivit lovad att jag skulle få umgås med mina bästa människovalpar

idag.

Om jag fått bestämma så hade de funnits här när jag vaknade i morse.

Gjorde de inte så jag tog en runda i jägarefria skogen.

 

Drog i väg på stigar som jag faktiskt inte har gått på ett tag.

Jobbade självklart, hade ju ledigt igår så idag var jag på hugget.

 

Jodå kantarellerna är fortfarande fina.

 

Eftersom matte faktisk plockade kantarellerna så fortsatte jag mitt arbete.

Fast matte var synnerligen misstänksam varje gång jag markerade.

Hon ville inte ha en endaste svart trumpet.

 

Hittade några miljoner med trattkantareller.

Självklart så hittade jag en del svarta saker också, men alla hade till mattes glädje

dött av frosten som varit de senaste nätterna.

 

Jag hade ju inte badat så jag planerade dopp i en av mina fontäner.

Skitfontän!!!!!

De har snitt mitt vatten!!!!!

Gick hem och hade tråkigt, inga människovalpar heller.

Så sa matte att snart kommer Oliver och Adam.

Jag blev helt galen, skulle ut och kolla om de händelsevis hade kommit.

Vägrade vara kvar inne.

 

Nähä, inte fanns de på gatan inte.

Började misstänka att matte bara ljög om deras förväntade ankomst.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!

Oliver har kommit ur sin bil och jag anser att han ska kasta äpple till mej.

 

Testade Adam också i äppelkastning.

Han klarade testet med beröm godkänt.

Sen skulle vi gå till nån lekplats, fast på väg dit fick jag passa mattes valp medna

matte var i en tråkaffär med människovalparna och köpte nåt till dom.

 

Typisk människovalpssysselsättning.

Jag vägrar att prova att åka ner får såna där.

Oliver har frsökt ävertala mej några gånger men jag vägrar.

Kollade när Adam gjorde det.

 

Gunga gör jag inte heller.

Modiga är de mina människovalpar för de gungade fort och högt.

 

Jag hade en leksak med mej så vi lämnade lekplatsen och gick och busade med den.

Tränade människovalpar i kast med hundleksak.

 

Konditionstränade mattes valp Marcus också.

Han snodde min leksak och sprang iväg med den.

Men ingen springer ifrån supersnabba svamphunden inte.

Självklart hann jag i fatt Marcus och återtog leksaken.

 

Körde samma lek med Oliver och Adam. De lärde sej rekordsnabbt.

Jag har smarta lättdresserade människovalpar!!!

 

Sen körde vi skoj leken kasta en massa löv på svamphunden.

Mycket trevligt, kunde ha hållit på fortfarande.

Så skulle vi gå hem till mej och fika.

 

Suddig bild men Adam tar minsann ansvar för sin pappa och ser till att han också

får äta kaka.

 

Oliver hittade en fluga han försökte mörda.

Men flugan klarade livet.

Blev en del intressant bus inne också innan människovalparna åkte vidare.

 

Människovalparna har åkt.

De var väldigt intresserade av kattvalps Loke.

Men se hans beskyddare Askur gillade inte att människovalparna grejat med Loke.

Blev stortvätt av kattvalp och sen låg han och beskyddade honom.

Har kommit på att alla hundar behöver ha minst ett par människovalpar och ett

par katter också för att förgylla tillvaron.

I morgon är det sista dagen på stora tråkveckan, sen kN jag återta mina skogar

utan att riskera att bli skjuten av galna jägare.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards