Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Gjort idag då...........

Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2011 17:50

Nu funkar ju bilduppladdningen igen så ni som missat det...... vad jag pysslade med igår finns i inlägget

under detta.

Matte mejlade bloggplatsen i morse och efter ett par timmar så fungerade allt igen.

Kanske har att göra med att de håller på och gör om en massa här.

I morse så behövde jag absolut inte göra nån morgontoalett eftersom det kom hälsovådligt regn.

Blev utsläpad och skadades självklart allvarligt.

Sen skulle jag ut på längre runda, blev inte skjutsad nånstans eftersom det var risk för mer hälsovådligt

regn och matte har för länge sen tröttnat på mina panikvändningar i skogen.

Fick hålla mej i hemmaskogarna.

 

Bäst att tala om att jag har intagit skogen.

Försökte jobba en del men nu är alla svarta trumpeter döda i den delen av skogen.

Behöver jag tala om att matte inte gråter över deras död?

 

Bollen och köttbullarna var med så jag lekte den där skoj leken idag också.

Här var det lite klurigt att få fram bollen mellan trädstammarna, men jag är ju en smart hund så jag

fixade det.

För övrigt så påstår matte att är alldels utmärkt att jag har annat att göra i skogen och inte bara jobbar.

Nåt om att nu har vi till och med torkad svamp i klädkammaren så det räcker sen länge.

Kan hon ju tro då, jag tänker minsann jobba så länge som det finns svamp kvar.

 

Testade lite nya stigar.

Fast här är jag tillsagd att sitta och vänta på bättre tider.

 

Mycket trevligt.

Jag fick ett köttbullespår.

Mycket trevlig sysselsättning att leta efter såna en stund.

 

Ännu bättre.

Hamnade vid ett nytt ställe vid närmaste sjön.

Här har jag inte badat.

 

När det ser ut så här så påstår matte att det inte alls är badväder.

Människor är badkrukor, det har jag insett för länge sen.

 

Ingen onödig is, då är det faktiskt badväder!!!!!

Var skönt i vattnet så jag simmade massor.

 

Ser ni mej i vassen?

Jag har precis hittat ett fynd där.

 

Bollar ska inte drälla runt i sjön.

Men det var usel kvalitet på den.

Tålde inte mina tänder utan luften bara försvann.

Ja, ja den skräpar i alla fall inte runt i sjön längre och när luften försvann tog matte hand om den så nu

ligger den i våra sopor.

Fortsatte längs sjön och stigen.

Nähä, stigen tar slut här.

Hade gått att följa den bredvid vägen, men gå precis bredvid stora riksvägen är ingen höjdare.

Vände och gick samma väg tillbaka.

 

Försökte jobba, men skitmatte påstod att det skulle vara svampfri dag.

Dumheter!!!!!

 

Det här steniga området med en massa mossa dit ska vi i vår.

Matte inbillar sej att det kan växa såna där sällsynta bombmurklor där.

Gick hem och slappade.

Har varit ute på en tråkig eftermiddagsrunda utan att hände nåt av värde.

Men imorgon väntar visst dejt.





 
 
Ludde

Ludde

28 oktober 2011 19:33

Tja, det blev ju en badtur idag också! Och vad ska man tänka om svamp i klädkammaren? Kan bli kul att se din matte klädd i torkad svamp nästa år i Skottvång... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

28 oktober 2011 19:37

Sorry kompis, men min spontana kommentar till ditt regnklagande blev:"Men du lilla fjant-gubbe!" Inte så illa ment, hoppas jag att du förstår:)
Väldigt kul idé det där med bollen och köttbullarna! Ska se om inte A skulle uppskatta något liknande. (Men jag får nog fixa ett litet lättare sätt att få ut bullen, för han har ju mycket mindre (svagare) mun än du!)
PUSS på dig!
(Och må du slippa regn den närmaste framtiden i alla fall!)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

29 oktober 2011 00:11

Hihihi - läste Luddes kommentar, och kom att tänka på Madonna som klädde sig i en köttklänning. Går nog lika bra med trumpetisar... ;)
Kuligt det där med bollen - så fiffig din matte är.
Det har regnat lite hos mej också, men jag klarade mig, sprang bara ut lite mellan skurarna. :)
Och du - skönt att slippa reklamen här! Gick också mycket snabbare att komma in på sidan! :)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Malin

Malin

29 oktober 2011 09:18

SÅ fina bilder,men sitter som vanligt och huttrar när jag ser dig bada :D haha! .. Jadu det var dålig kvalité på bollen om den inte tålde dina gaddar ;) ..
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards