Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Jobbat och badat

Av Sigge Svamphund - 5 oktober 2011 18:14

Har haft en ganska vanlig jobbardag.

Blev ju skjutsad till en av alla mina skogar som jag inte har besökt på länge.

Skulle se rill att mattes mamma fick lute svamp med sej hem.

 

Har anlänt till skogen och dagens uppdrag väntar. Bråttom har jag.

 

Självklart så började jag jobba direkt.

Titta vilka fina svarta ¤#"& trumpetsvampar jag hittat!!!!!!!

Tur att mattes mamma var med så alla blev plockade.

 

Jag jobbade och slet hårt.

Här kollar jag så mattes mamma verkligen plockar alla svampar som jag markerat.

 

Skogarna är ju nerlusade med trattkantareller.

Ni skulle höra människorna.

Nä för små, för fula, för torra men de här var stora och fina de tar vi.

Äsch, svamp som svamp, det är faktiskt bara att plocka alla så jag kan jobba mera.

Lyckades nosa upp en del kantareller och mer såna där svarta saker också.

 

Jobbade mej fram genom skogen,

Jag skymtar som en svart prick till höger om trädstammen i mitten.

Börjar dessutom ha bråttom.

 

Sjön väntade på mej.

Badade självklart massor, har ju missat mina bad i två dagar nu.

Sånt är helt oacceptabelt.

Efter alla bad så jobbade jag ännu mer.

 

Helt plötsligt så började matte höra en massa skott i skogen.

Då kom min reflexväst fram.

Såg aldrigt till några jägareländen men sköt det gjorde de.

 

Trots att det börjar vara ganska torrt i skogen så fanns det i alla fall några bra

spagropar för pälsvård.

Fast västen är ivägen då, men min säkerhet går först påstår matte.

 

Kom till andra änden av sjön.

Nu hade det börjat blåsa väldigt mycket.

Men jag simmade runt bland vågorna.

 

Som vanligt.

Människorna fikar och fikar, jag har smällt i mej två mackor och behöver akut

bada 749 gånger till.

Väntar och väntar.

Jo jag fick bada ännu mer sen.

 

Efter baden så hittade jag faktiskt en Karl Johan, men den är kvar i skogen.

För stor och för torr enligt skitmatte.

 

Jobbade ännu mera.

Men människorna började vara så där extremt kräsna helt plötsligt.

Hörde nåt om för mycket svamp.

Mänskligt larv, kan aldrig bli för mycket svamp!

 

Badade i en spagrop istället.

 

Tillbaka vid bilarna.

Skitmatte glömde bort att ta skrytbild på mej med all svamp!

Sånt får bara inte hända.

Inte följde nån svamp med mej hem heller.

Nä mattes mamma fick ta hand om alltihop för matte hade visst ingen lust att rensa.

Åkte hem och slappade.

Var ute på eftermiddagsrunda och ägnade mej åt att först umgås med grönsaks-

handlaren och sen blomsteraffärsinnehavaren.

Hade alltså en bra eftermiddagsrunda.

I morgon så ska jag åka och inspektera människovalparnas nya hemma.

De har flyttat så jag måste kolla om deras hus blir godkänt av mej.

Är faktiskt noga med sånt.

Blir senare uppdatering här också för jag ska dit på eftermiddan.

 
 
Hillman

Hillman

5 oktober 2011 20:02

Ja, nog blåste det hos dig men inte så mycke att du inte kunde bada och det var väl en jädrans tur, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åke

5 oktober 2011 21:11

Tack för det fina diplomet Sigge!!!
Ska sättas i fin ram så att andra ser att jag är en svamphund, fasst jag bara nosar upp svarta och gula trumpeter:)
Hundkram Åke.

 
Kasper

Kasper

5 oktober 2011 21:49

Nu ska väl snart mattemamman också ha nog med svamp! :) HUR ska du få avsättning sen, för allt du nosar upp?
Spännande med husinspektionen - din matte får gärna berätta för min hur det går, säger hon!
Och nu ska hon fundera över om hon inte ska ändra lite på våra bloggar - skrotmatte, bättre att hon SKREV i dom i stället!!! Men hon tycker visst att jag är för grön och hon själv för blå...

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

5 oktober 2011 23:34

Du är snäll du som ser till att mattes mamma får ordentligt med svamp. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 oktober 2011 23:38

Vad bra att mattens mamma var med i skogen och ville ha lite svamp så du fick jobba lite.

Här har det blåst en massa idag, antar ni har haft samma elände.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

6 oktober 2011 00:37

Vad mysigt att din mattes mamma var med på en svamprunda :) .. Åh nu när jag såg dig i reflexvästen kom jag på att en sådan måste jag köpa jason,eller iaf någon reflex för gud så mörkt det är om kvällar o tidiga morgnar!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards