Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Otäcka hundätande monster

Av Sigge Svamphund - 8 november 2008 17:50

Idag har jag varit hos mattes äldsta valp Mattias.

Det är jätteskoj att vara där så länge jag slipper träffa de hundätande monstren kossorna och hästarna.

Men redan på väg dit så siktade jag ett.

Titta här vilket vidrigt monster som lurpassar på passerande hundar.

Jag morrade, reste ragg och skällde ordentligt.

För att vara på den säkra sidan så fortsatte jag att morra och skälla så länge jag såg det genom bakrutan på min bil.

Min totalt oförstående matte skrattade åt mej så hon hade svårt att köra.

Ser väl vilken hund som helst att detta är ett vidrigt hundätande komonster?

Väl framme hos Mattias så såg jag ett hästmonster i hagen och antog att komonstren också fanns där.

Det gjorde de ju sist jag hälsade på.

Här håller matte på och försöker övertala mej att komma in i det där som heter lagård.

Jag var mycket misstänksam men eftersom jag trodde att komonstren var ute så gick jag in.

Eller matte lockade mej med godis.

Titta!!!!!!!!!!

Komonstren fanns i den där lagården!!!!

Ser ju alla att den bara väntar på att få sätta tänderna i en oskyldig svamphund. Tror att den lilla varianten är minst lika farlig som den stora.

Jag sparng för mitt liv mot en öppen dörr.

Äntligen ute i friheten!!!!!

Lyckades hitta en annan väg runt den där lagårn.

Om sen matte hade låtit bli att skratta ut mej!

Jag kanske ska knuffa ner henne i en sjö full med fisk och så stå och skratta åt henne får vi se hur roligt hon tycker att det är.

Borde faktiskt visas ordentlig hänsyn till min ko och hästfobi.

Människorna försökte locka in mej i lagårn genom att kasta in pinnar.

Men aldrig i livet att jag hämtar nånting bland de där monstren.

Tänker inte sluta som komat!

Ägnade resten av tiden där åt att busa med människovalparna istället.

Såg till att vara på behörigt avstånd både från hagen med hästmonstren och lagårn med komonstren.

Min bil fick i alla fall vinterdäck så nu kan det bli halt.

På väg hem så stod det där första monstret kvar och passade vägen.

Jag upprepade proceduren med att morra och skälla, men monstret verkade alldeles oberört.

Borde faktiskt stiftas nån lag om att såna där momster endast får finnas på platser där oskyldiga hundar aldrig vistas.

Jag tror att det bara är en tidsfråga innan nån stackars hund hamnar i käftarna på nåt.

 
 
 Tim

Tim

8 november 2008 18:58

Inte lätt och bli inlurad i ladugården...tur att det slutade väl... Matte hälsar att hon tycker att kossorna såg jättesnälla ut, visst är hon dum! Du såg ut att ha det bättre vid sandlådan hos människorna, hoppas dom bjöd på något gott.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

frippe

8 november 2008 19:24

Stackars dig!!!
Dom såg helt galna ut tur att du klarade dig!!!
Jag skulle inte gå in där inte ens om matte gick in där.....
Då tror jag att jag gort som du lekt med mäniskovalparna istället.
Det där om lag instämmer jag fullt i...
Ha det så bra så hörs vi imorgon...
Kramizz.....

 
Ingen bild

malte o snoki

8 november 2008 19:36

nej va taskigt av matte o lura in dig ladugården! hoppas du fick nåt gottigt som plåster på såren. De där människovalparna brukar vara bra på o slänga åt en lite gotter, hoppas att det blev så.
Vilken läskig kohäst som de byggt o ställt efter vägen, förstår att du skällde! tur att mate inte körde i diket!
slafspuss på korädda sigge

 
Leo

Leo

8 november 2008 20:11

Och det säger du nu! Hästmonster har jag ju träffat hur många som helst i skogen idag när jag varit med min matte på geocachingutbildning för att visa 3 andra hundar hur det ska gå till... De hästmonster vi träffade verkade väldigt snälla och gott luktar de! Men kanske ska man akta sig för dem i framtiden!?

http://mariesdagbok.spaces.live.com

 
Ingen bild

Primo och Acke

8 november 2008 20:20

Blääää för komonster!! Vi skäller på dom men dom blir ju inte rädda utan går emot en, då blir matte rädd och ropar in oss!! Det var faktiskt en hund för några år sedan som blev väldigt skadad av kossor här i en hage...SÅ AKTA DIG SIGGE dom är FARLIGA!!!

 
Myrra

Myrra

8 november 2008 22:03

Ve och fasa! Lurade dom in dej i monsterkulan? Så fruktansvärt hemskt, förfärligt rent utav! Stackars dej, Sigge! Att du kom ut levande!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

8 november 2008 22:43

Ja det va ett märkligt hästkomonster som lurpassade på åkern. Vilken tur att du satt i bilen.
Matte tyckte det var ganska gulligt.
Dom riktiga kossorna var också väldigt söta.
Sigge... vi tror dom är jättesnälla.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

8 november 2008 23:22

Vilken tur att du kom helpälsad därifrån. Gå aldrig mer in i en sån monsterkula, lova det
Pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

9 november 2008 00:12

Det där första vita monstret skulle jag också ha vrålskällt på! Fy, va läskigt!!!
Din matte borde varit glad att du varnade henne i stället för att skratta åt dig!

Dom där andra monstren - att direkt gå in där dom BOR - nääe, det verkar ruskigt! TUR du klarade dig helskinnad! Ibland inser inte mattar faror förrän det är för sent. Tror jag! Tur att VI i alla fall gör det!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

malte o snoken

9 november 2008 09:00

godmorgon lille sigge-puffen, har kotraumat lagt sig nu eller är du fortf uppjagad? vi har haft kor runt oss sen vi va små så vi vet att de bara mumsar gräs o blänger....men in till dom vill man inte för man vet aldrig vad kor i grupp kan göra säger matte. vi skäller oxå på dom, de ska lära sig veta hut liksom i förbifarten!

 
molle

molle

9 november 2008 09:53

bar jobbat Sigge,, håll dej ifrån dessa monster så mycket du kan...det vita monstret som stod efter vägen såg verkligen ruskig ut.. förstår att du hade koll i bakrutan så han inte skulle komma springande efter bilen...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

9 november 2008 10:40

Katter och hundar här är avmaskade nyligen Sigge. De dåliga magarna verkar bättre i dag de fick kokt fisk och ris hela dagen i går.
Ve och fasa, vilka monster du mötte i går!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

9 november 2008 12:17

Det där första komonstret på åkern ser klart misstänkt ut!Där hade du all anledning att vara försiktig. Men de där pussmunnarna i lagården ser för SÖTA och vänliga ut. Är du alldeles säker på att dom äter hundar?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

9 november 2008 17:46

tyckte faktisk att kossorna såg väldans snälla ut..speciellt den där översta såg såå lugn o fin ut! Tack såå mycket för" lycka tillet"..det funkade :)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jaja o ronja

10 november 2008 06:59

Näe uschhh va otäcka håll dig undan

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

10 november 2008 13:53

Jag skulle inte heller gå nära de dära ... Ser ju FARLIGA ut. Bättre med människovalpar då. Jag har också lekt med en sån liten i helgen.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards