Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Sigge Svamphund - 5 november 2008 17:46

TACK FÖR ALLA HÄLSNINGAR!!!!!!!

Idag mår jag mycket bättre.

Var hungrig i morse och hade tänkt mej en rejäl portion mat.

Vad händer?????

Jo matskålen kommer fram och i den är det RIS.

Jag har ingenting emot ris om det serveras tillsammans med annan mat.

Nähä, inget annat.

Åt upp riset och hörde nåt om att jag faktiskt skulle ta det lilla lugna med ätandet i alla fall idag och troligen imorgon också.

Blääää! Jag har normalt plåtmage så jag anser att detta är larvigt.

En hårt arbetande hund som jag kräver ordentlig mat!

Blev skjutsad till skogen med Krokodilsjön.

Hade som vanligt massor att göra där.

Kolla så alla mina gamla fynd fanns kvar på de ställen där jag senast placerade dom.

Mycket gott om spagropar.

Perfekt eftersom jag var tvungen att åtgärda min päls efter gårdagens tortyr. Denna är liten men utsökt lerig.

Här är jag i skogens allra största spagrop.

Kunde till och med simma en hel del i den.

Borde få besöka den varje dag eller så.

Jobbade ganska mycket som svamphund.

Väldigt gott om såna här stora fina kantareller.

Hittade mängder med trattkantareller också men matte vägrade plocka såna idag.

När jag kom till Krokodilsjön så hade jag planerat för en massa trevliga simturer.

Perfekt friskvård enligt mej. Spagropar och så simmande i lämplig sjö på det.

Stor besvikelse!

Här sitter jag på bryggan vid Krokodilsjön och inser att det dår inte att simma!

Hela sjön är täckt av den där onödiga isen!!!!

Fanns bara lite öppet vatten precis bredvid bryggan som knappt dög som spagrop.

Tog ut min frustration över de uteblivna baden på en gammal buske.

Försökte slita sönder den totalt.

Inte för att det är buskens fel att onödiga isen ligger men eftersom den är död så led den ju inte av min synnerligen omilda behandling.

Jobbade mer som svamphund och hittade massor med såna här.

De heter Frostvaxskivling och kommer sent på året när det varit frost.

Var dåligt med belöning idag. Yttepytte små korvsmulor bara.

Matte påstod att hon inte vågade ge mej mer pga magen.

Hittade ett alldeles nytt fynd också.

En pryl som har suttit i en bil nångång för länge sen.

Fanns både hastighetsmätare och mätare för bensin o sånt.

Tänkte ta hem den. Kunde ju vara bra att ha som reservdel ifall det behöver bytas sånt i min bil.

Fick självklart inte släpa med den hem.

Hörde nåt om att det var nog till en Volvo och min bil är en Renault och andra dumma saker.

I stället har jag gömt den i skogen så jag kan roa mej med den vid nästa besök.

Hemma igen så trodde jag att jag skulle få svampmackor.

Kollade noga när matte började göra iordning den.

Nähä, inga mackor idag.

Svampen hamnade i frysen istället!

Fick höra att svamp är ingen bra mat när magen krånglat. Får väl vara glad för att matte visade hänsyn och inte åt svampmackor hon heller.

Imorgon hoppas jag att jag får inspektera nån annan av alla mina sjöar. Borde jugå att hitta en utan onödiga isen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards