Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Sigge Svamphund - 10 november 2008 17:58

Hade tur och hann vara i skogen innan regnet kom.

Matte behagade skjutsa mej till en skog jag inte varit i på länge.

Var rena turen att jag kom dit.

När vi var på väg till skogen så upptäckte matte att det var alldeles för lite bensin i min bil.

Hörde hur hon pratade om trasiga slangar och sånt.

Men bensinen räckte ju och vid skogen så kollade matte.

Nån tjuv hade snott en massa bensin ur min bil. Som om inte det räckte hade de/de snott tanklocket också!

Matte är suuur och jag kanske ska börja passa bilen på nätterna och bita de där typerna på känsliga ställen. Gillar inte att nån stjäl min bensin, den måste jag ju ha så jag kan bli skjutsad till mina viktiga saker i skogen!

I skogen så blåste det väldigt mycket.

Jag hade självklart planer på att gå och bada i sjön som finns där.

Matte vägrade gå dit, mänskligt tjafs om att det inte är skönt vid sjön när det stormar.

Detta är det närmaste som jag kom nåt sjöliknade idag.

Får väl vara glad för det.

Hittade ju massor med mer spagropar men detta är dagens största.

Bakom ryggen på mej har rävuslingen sin bostad.

Flera gånger har jag försökt krypa ner där för att se hur en sån egentligen bor.

På bilden är jag ganska sur för att matte har förbjudit mej att ens tänka tanken.

Sanningen är att jag är hotad med koppel om jag inte kommer och det i förra veckan eller så.

Jag fick ge mej och kom utan att behöva bli kopplad.

På ett ställe har jag en mycket intressant skrothög.

Det har funnits ett torp där men numer är bara skrothögen kvar.

Detta är dagens fynd i den.

En flaska ketchup med antikvärde.

Flaskan var tydligen av dålig kvalitet eftersom den inte tålde mina tänder utan gick sönder.

Inte fick jag äta upp ketchupen heller.

Nädå, bortmotad av oförstående matte.

Ja,ja nästa gång kanske jag kan smita före henne och då.................

I stället så hittade jag en gunga.

Inte för att jag brukar gunga men människovalpen Oliver kanske skulle ha nytta av den?

Tro inte att jag fick släpa med mej den heller!

Jag behöver faktiskt ha alla mina bra fynd!

Vet inte hur jag ska göra föratt få matte att begripa det.

Jobbade en del som svamphund också.

Finns fortfarande kantareller och trattkantareller i mina skogar.

Ägnade en del tid åt styrketräning också.

Slaktade en stubbe och flyttade på felplacerade träd.

Måste ju hålla min vackra kropp i trim.

När jag var nära min bil så började regnet ösa ner.

Så resten av dagen har jag mest slappat och försökt vårda matte som gnäller om ont i halsen och rinnande nos.

Om hon går till sjön och badar blir hon säkert bra.

Men människor begriper ju inte det där med friskvård enligt mej.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards