Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 november 2008

Av Sigge Svamphund - 3 november 2008 18:38

Har haft en mycket bra dag.

Såg hur matte bryggde mer kaffe och fixade mackor i morse.

Förstod ju att jag skulle på långrunda i skogen.

Hade ju hört talas om att få träffa Giah, men jag fattade ingenting när matte åkte förbi alla ställen där vi brukar svänga till skogen.

Till slut så hamnade jag hemma hos Giah.

Fick inte riktigt ihop det där med ryggsäck och svampkorg när vi stannade där.

Dessutom behövde jag inte passa bilen.

Titta här vad som hände!

Ur min bil för att hamna i Giahs bil. Dessutom i den där typen Dahros bur.

Måste säja att jag är ganska trött på att passa bilar där.

Förstod absolut ingenting!

Hur sjutton ska jag kunna umgås med min favorittik när människorna gör så här????????

Ja,ja människorna packade in sej i bilen och vi åkte mot en av alla mina skogar. Det där konstiga bilbytet var visst för att det är krokiga vägar till den skogen och Giahs bil hade fått vinterdäck.

Jag var inte alls säker på att matte skulle klara av att visa vägen till skogen så jag försökte framföra en massa åsikter om vägbeskrivningen.

Till alldeles rätt skog kom vi i alla fall.

Här är vi äntligen i skogen och jag har hittat en utsökt pinne som jag inte har en tanke på att dela med Giah.

Giah ville absolut ha den så här har vi en av dagens alla dragkamper med Monica som domare.

Oftast så vann jag men ibland så var jag gentlehund och lät Giah vinna.

Har upptäckt att hon är en väldigt dålig förlorare som gnäller och piper när jag vunnit.

Självklart så ägnade jag en massa tid åt att stoppa pinnar och kottar i Monicas svampkorg också.

Ett mycket trevligt nöje.

Eftersom det var så mycket gnäll på människorna sist när jag helt glömde alla spagropar så ägnade jag en del tid åt såna idag.

Vill ju inte höra hot om veterinären bara för att jag är upptagen med en massa andra viktiga saker.

Tränade med några träd också.

Måste ju visa Giah att jag är stark och vältränad.

Fast hon verkade inte vara intresserad av mina uppvisningar.

Människorna plockade svamp och jag hade som vanligt helledigt.

Markerade halvhjärtat ett par gånger när matte tjatade.

Giah däremot hon jobbade faktiskt en del och jag såg att hon fick av min korv.

Ja,ja jag har faktiskt andra viktiga saker att göra när hon är med.

Självklart så fick jag egna mackor i skogen.

Eller matte gav faktiskt Giah en av mackorna. Fast så klart jag fick köttbullar av Giahs matte.

Medan människorna fikade klart så hade vi dragkamp igen.

Fast nåt underligt hände.

Jag gav Monica pinnar som bara försvann.

Så kom jag på att hon stoppade dom i sin ryggsäck!

Nån pinne lyckades jag ta tillbaka, men det ligger nog ett gäng där.

Förstår inte riktigt det där.

Människor brukar ju inte vara så pinnintresserade.

När vi kom hem till Giah igen så trodde matte att jag skulle gå direkt till min bil.

Skulle jag inte alls!

Var självklart tvungen att busa en del på baksidan av huset också.

Nu är jag trött men hoppas att det snart blir en ny skogsrunda med Giah.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards