Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Sigge Svamphund - 20 november 2008 18:26

Helt enligt mina planer så blev jag skjutsad till en av mina stora skogar idag.

Mycket bra eftersom jag alltid har mycket att göra där.

Var i skogen där de gröna männen har sina hemliga gröna hus.

I dag var de gröna männen där.

Men de bara vinkade åt mej och matte utan att försöka anklaga mej för spioneri eller så.

Matte tror att de lärt sej att känna igen oss och att vi inte bryr oss om vad de sysslar med.

Jag inspekterade självklart spagroparna.

Mycket nedslående.

Den här var användbar och så djup att jag lyckades simma i den.

Hade självklart många planer eftersom detta var skogen första.

Men säj den lycka som varar.

Detta är min stora favoritspagrop.

Onödig is på hela och inte nog med det.

Fanns inte en endaste spagrop utan is.

Jag som planerat för massor med spa och snörullningar på det.

Den här bilden är tagen förra vintern men illustrerar bra hur snygg jag kan vara efter ett gäng spagropar och snörullningar.

Perfekt pälsvård under vintern.

Matte ägnad sej bara åt att plocka en massa lingonris som hennes mamma ska ha.

Tråkig mänklig sysselsättning. Här ligger jag och har tråkigt medan hon grejar med sånt.

Trodde att jag skulle få gå till Krokodilsjön för att kolla om det händelsevis inte var onödig is på den.

Men inte......

Matte påstod att vi inte hade tid eftersom mattes andra barnbarn människovalpen Liam skulle komma och hälsa på mej.

När jag kom hem så kom han tillsammans med sin mamma.

Dags att hålla människovalpskurs.

När jag hälsar på hemma hos honom har jag ju inte tid med sånt.

Måste ju busa med de två halvstora människovalparna som hans mamma har och hålla mej borta från häst och komonstren.

Människovalpar är ju lättlärda.

Han fick kex ochfattade snabbt att när jag satt bredvid så skulle han ge mej kexen istället för att äta upp dom själv.

Här väntar jag på att han ska fatta att han ska mata mej istället för att äta upp själv.

Kursen gick utmärkt att genomföra för jag fick mer än vad han åt själv.

Så var det nästa moment.

Kasta saker till mej.

Jag använde mej både av en boll och min frisbee.

Med lite övning så lyckades han faktiskt kasta nån decimeter i alla fall.

Behöver alltså träna mera med honom. Så måste han ju lära sej att gå så han kan hämta mat i min matskål och ge mej.

Matte säjer att jag ska ta det lite lugnt för Liam är bara 11 månader och människovalpen Oliver är ju mycket större och kan mera.

Jag anser i alla fall att jag är ganska framgångsrik i mina kurser med människovalpar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards