Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Arbetsdag

Av Sigge Svamphund - 10 oktober 2008 17:55

Efter den trista slödagen igår så har jag jobbat hårt idag.

Har tillbringat nästan hela dagen i skogen tillsammans med matte och min bästa kompis mattes mamma.

Matte tyckte att vi skulle höstkontrollera den etappen av Sörmlandsleden som hon och jag sköter.

Jag började ju med att kolla alla viktiga hundsaker som badplatser, pinnar och annat som är intressant om man ör hund,

Här var det mindre skoj.

En #¤"&%¤ skogsmaskin håller på och snor all min skog. Dessutpm precis där leden går.

Så här illa ser det ut nu!

Jag och matte lär få jobba hårt där med att ta bort ris och sätta stolpar så alla vandrande hundar och människor hittar rätt igen. För träden med markeringar har försvunnit.

Här försöker jag för hundratusende gången eller så få mattes mamma at begripa att hon visst behöver ha min noggrannt utvalda grankotte i sin korg. Hon är precis lika trög som matte och alla andra människor för hon ville inte alls ha mina snygga kottar i sin korg!

Undrar om man kan skicka människor på kurs i kotthantering?

Verkar som om alla jag känner behöver en sån.

Bilden är suddig men jag jobbade faktiskt en hel del som svamphund också idag. Här har jag hittat ett gäng med kantareller.

Frånsett svamphundsjobbet så var det mycket att göra som fyrbent etappledare.

Möblera om bland diverse träd, bada mycket i tre olika sjöar, greja med några hundra spagropar och en del annat.

Vet att leden är i perfekt skick frånsett det där eländiga hygget.

Självklart så fikade jag ett par gånger också.

Går ju åt mycket energi i skogen så mackorna kom väl till pass.

I går så hade schäfern Sacco en smart idé.

Han tyckte att det skulle vara bild på mej på etiketterna till de där svampsakerna som matte gör.

För utan mej så skulle det ju inte bli såna mängder med svamp.

Matte grejade med bilder och etikettprogram.

Detta är ett prov på hur det skulle kunna se ut på svampkryddsburkarna.

Eller här en påse med torkade trattkantareller.

Nu är den stora frågan vilken bild som är bäst.

Den där jag sitter med svampkorgen eller porträttbilden på mej?

Vad tycker ni alla mina läsare?

Måste ju erkänna att Sacco har sina ljusa stunder ibland!

Så mycket svamp som jag letar upp är det ju inte mer än rätt att jag får lite PR för det.

Nu ska jag vila så jag orkar med morgondagen.

Då väntar det ju ny SPÖKJAKT hos mattes äldsta valp tillsammans med tre medium och mej ska de visst också blanda in på nåt sätt.

Låter som en jobbig eftermiddag,

 
 
Kaspers matte

Kaspers matte

10 oktober 2008 18:33

Tar över kommentaren idag, Kasper får bara vara rådgivare... :-)
Helt egenkärt tycker jag att porträttbilden är finast, men tycker ändå att Sigge med svampkorg är bäst åtminstone på burken! På påsen - ja där är kanske huvudet bäst, jag menar, svamp ser man ju ändå :-)
Kasper hälsar och säger att han i vilket fall som helst är stolt att känna en omslagspojke... :-)

http://www.belof.se

 
Sacco

Sacco

10 oktober 2008 19:17

Sååå snyyyggt!! Det var inte en dag försent att du fick en egen burk!! Klart man har sina ljusa stunder i bland, man är ju schäfer:) Matte ska beställa en av varje av där två och båda ska få stå framme så vi kan titta på dig varje dag!. Porträttbilden ser ut att ha bättre bildkvalitet samt att det är en mycket fin bild. Men svampkorgsbilden (som ser lite suddig ut på bilden här i bloggen, men det kanske den inte är?) känns helt rätt i för just det här tillfället som svamphundsetikett. Den ena kanske inte behöver förta den andra? Påsen skulle kunna ha porträttet och burken den andra.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Charlotte

Charlotte

10 oktober 2008 20:49

hej där Sigge, hörs som du hafte en mycket trevlig dag. Om min mormor hade levt idag är jag säker på att du fått lägga kottar i hennes korg för det var bara det hon plockade, förr när hon var ung eldade de med kottar i spisen. Kottar är vackra. Så du har gått och blivit omslagshund/pojke, jag tycker som de andra att du ska använda båda bilderna en för burken och en för påsen. Nu ska jag gå vidare och kolla vad eventuellt alla andra har för sig, fast jag misstänker att de flesta sitter framför barngalan som i mitt tycke var rätt trist.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

10 oktober 2008 20:56

Övertygad om att det blir julmarknadens storsäljare. Helt ensam om denna charmiga superprodukt!! En perfekt,ge bort gåva i jultider.
Matte har äter bara trattkantareller, murklor och vanliga kantareller (eller för att vara ärlig, de enda svampsorter hon har provat). Vilken sort är din mattes favorit? Om man nu ska vidga vyerna lite?

http://www.bjorkmannarna.se

 
Marianne

Marianne

10 oktober 2008 22:22

Jag gillar bägge bilderna på dig, men om jag skulle välja enbart en så får det bli den med svampkorgen.
I går så hittade vi äntligen ett par liter gula kantareller och glupska som vi är så åt vi upp dem idag. Smarrigt värre med varma mackor med kantarellstuvning
Ha en skön helg
Ps, hur gör ni under älgjakten? Vågar ni gå i skogen då? Ds

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Tanten

Tanten

10 oktober 2008 23:00

Jag tycker att bilden med svampkorgen är bäst.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

10 oktober 2008 23:21

Satsar på att tycka...hmmmm "tänk" "tänk"...går som profesor Baltazar;) PLING! Jo den med svampkorgen....
Trevlig helg....

 
molle

molle

11 oktober 2008 10:09

men va fin du var i din refelx täcke

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

helena h

11 oktober 2008 10:35

ÅÅÅÅ Guuuuu va gott svamp

 
Latte

Latte

11 oktober 2008 11:05

Oj, Sigge är i arbetarklädsel, ser man på? Haha... Vad du är duktig, Sigge!
De där Trattkantarellerna skulle jag gärna vilja köpa, hur mycket kostar ett paket? Gottigotti! Hur har du gjort så fina ettiketter? Jättefina med fina Sigge-bilder!

//Lattisen

http://latte

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

11 oktober 2008 15:29

Bilden med svampkorgen tycker jag är bäst! Där ser man ju att det är du som har hittat all svamp. (Du ser ju så stolt ut - med all rätt!)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

11 oktober 2008 15:34

Glömde ju säga....vilken "piggeluring" till "mormor" du har!! Skojj, ge henne en puss från oss "pälsbollar"!

http://www.ackebus.se

 
lotta

lotta

11 oktober 2008 15:40

Men vad du e duktig!!Jobbar så i skogen ..synd att inte människorna fattade så mycket av kotthantering.
Burkarna vart ju jättefina. Jag tycker attt det var bäst med bilden på dig och korgen. DU e ju såklart jättesnygg..matten kan väl sätta in det kortet i en ram..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

11 oktober 2008 18:29

Fina etiketter båda två! Det där med att kottar inte uppskattas av en del människor tycket jag också är konstigt. Kottar är ju jättefina och väldigt bra att ha. Matte brukar dekorera med dom till jul.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

15 oktober 2008 19:20

Hej, om det nu inte är försent, så förslå för matte kortet med dig och svampkorgen! Egentligen skulle du förstås haft en bild där du håller svampkorgen i munnen! Eller håller någon svamp i munnen? Men dom du har duger gott! Den kryddan kommer att gå åt som smör i solsken!
Kram från pörtet

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards