Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2008 17:42

Dagen började alldeles som vanligt.

Eller det kom äckligt regn en stund, men just då var jag inomhus.

Hörde att matte sa att hon såg några snöflingor i regnet!!!!!!!!!!

När det slutat regna så var jag i en av alla mina skogar.

Jobbade lite som svamphund och roade mej desto mer i massor med bra spagropar.

Tiita vilken yppperlig spagrop full med underbart lerigt vatten!

Hittade som sagt många såna och gjorde bra inpackningar.

Tyvärr finns det ingen sjö där jag var idag. men tänkte att inpackningarna skulle få ha långtidsverkan.

Hemma igen så gömde matte en massa köttbullar på olika ställen.

Jag letade och åt och letade ännu mera.

Normalt så vägrar jag ens sticka in en tass i tortyrkammaren.

Men nu fanns det köttbullar där.

Det gör bara inte att motstå ett gäng köttbullar även om de befinner sej i tortyrkammaren.

Tyvärr så brast jag ju i uppmärksamhet för jag märkte inte att matte följde efter och stängde dörren!!!!!!

Jag var alltså fångad i vidriga tortyrkammaren!

Alltså bara att sätta sej och vänta på tortyren/avrättningen.

Eller sitta och sitta.

Jag smet minsann till dörren flera gånger men matte tog mej i nackskinnet och släpade tillbaka mej.

Hörde talas om att jag stank av gammalt lervatten.

Nu hade jag väl ändå tur eftersom jag i alla fall slapp stinkade schampooflaskan.

Matte sa att vattnet som rann från mej var alldeles brunt och tortyren blev lååångdragen innan hon ansåg att jag var ren.

Äntligen är det över!!!!!!

Jag ville omgående ut och som hämnd blöta ner alla mattes saker.

Nädå, hemska handduken också.

Behöver inte alls torkas, sånt klarar jag utmärkt själv genom att ruska av mej på lämpliga ställen.

När jag äntligen blev utsläppt så försökte matte muta mej med ett grisöra.

Ha!

Jag är alldeles omutbar och har slutat äta både grisöron och köttbullar!

Grisörat fick ligga alldeles övergivet ganska länge.

Men så glömde jag bort att jag är omutbar och smällde i mej det.

Råkade se hur katten Penny Pök nosade på det och henne litar jag inte alls på så det var bäst att äta upp det snabbt innan hon fick för sej att tugga på det.

Alla hundar med förståndet i behåll bör ha en väldig respekt för henne eftersom hon kan sätta den tuffaste hund på plats.

I morgon hoppas jag att jag kan komma till nån av mina sjöar och återställa pälsen genom spainpackningar med efterföljande simturer.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards