Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Sigge Svamphund - 29 oktober 2008 17:58

Imorse var det riktigt kallt och jag såg sån där onödig is på vattenpölarna.

Eftersom det dessutom var halt så vägrade matte att skjutsa mej till nån av mina skogar.

Fick nöja mej med att gå till skogen här och besöka två av mina sjöar.

Efter gårdagens tortyr så hade jag ju ett våldsamt behov av många spagropar och bad.

Det här tycker jag INTE om!!!!!!!!

En massa onödig is på vattnet.

Orsakde mej en massa extra jobb med att slå sönder den och släpa bort isflak innan jag kunde göra inpackningar.

Nästan alla spagropar var det lika illa med.

Gillar inte onödiga isen!

Här är jag vid min ena sjö och väntar på att kasta mej i.

Fanns i alla fall ingen is på den så det gick utmärkt att simma.

Har jag otur så kommer ju isen att hindra mej från mina dagliga dopp så det gäller att passa på.

Efter att ha badat klart så tyckte jag att jag skulle bada i ån som förbinder mina sjöar.

Det tyckte inte matte som vägrade att klafsa ut på myren för att jag skulle simma i ån.

Jag syns som en svart prick bland all pors och skvattram.

Fick alltså inget bad där, men rullade mej mycket i växligheten så matte sa att jag luktade gott av myrväxterna.

I går drabbade ju svartsjukan mej ordentligt.

Läste att min tjej Giah flörtade med Tim och att Tim kanske ska hälsa på där. Nåt om att hans matte vill veta mer om belgare.

Jag delar ju gärna med mej av en del men absolut inte min favorittik.

Alltså tränade jag extra mycket och släpade runt på såna här tandpetare

för att hålla musklerna i trim.

Så Tim bara så att du vet, jag tränar hårt!

Det här är min närmaste sjö och titta i vasskanten.

Där ligger den där onödiga isen!!!!!!!!!

Som tur är så har jag ingen badplats precis där men får den hållas så kommer den snart att ha förstört en av dom.

Hoppas att det blir varmare, is tål ju inte värme och jag vill fortsätta att bada.

Imorgon ska jag visst vakta människovalpen ett tag så det kanske blir lite senare uppdatering här.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards