Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Sigge Svamphund - 5 oktober 2008 18:09

Usch och fy vilken tråkdag!

Det har bara regnat och regnat ännu mera såvida det inte har regnat.

Blåst som bara den har det gjort också.

Alldeles mot min vilja har jag blivit utsläpad i regnet flera gånger.

Undrar om det finns nån kurs att skicka människor på?

Nånstans där de kan lära sej att man som hund far illa av att vistas ute i äckligt regn.

Matte påstår att jag visst måste gå ut i alla fall.

Måste jag inte alls.

Mycket trevligare att slappa i fåtöljen och drömma om bättre tider.

Idag har jag alltså varken varit i skogen eller badat.

Har inte gjort nånting frånsett de påtvingade promenaderna.

Flera av er undrar ju vad matte gör av all svamp som jag nosar upp.

Eftersom jag inte har nåt annat att berätta så får ni se några bilder av vad det kan bli av den.

Här finns det ju ingen svamp i frysen. Den torkas istället.

Kan bli såna här påsar med torkade svampar av olika sorter.

Eller så kan den bli sånt här svampmjöl.

Eller så blir den svampkrydda.

Kantareller som inte blir bra av att torkas hamnar i burkar och konserveras.

Håller mycket längre än fryst svamp.

Torkad Karl Johan kan läggas i olivolja tillsammans med olika kryddor.

Efter lång tid så silas det ifrån och kvar är olivolja som smakar Karl Johan.

För att inte tala om alla goda svampmackor jag brukar få med nystekt svamp.

Matte vägrade fotografera hela svampförrådet.

Tycker jag att hon skulle ha gjort så det verkligen syns hur hårt jag jobbar i skogen.

I morgon hoppas jag att det blir en mer normal dag med skog, bad, svamphundsjobb och sånt.

Blir ingen dagens svamp idag för matte hittade inga bra bilder.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards