Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Sigge Svamphund - 17 oktober 2008 17:47

När jag var i skogen tillsammans med Giah så hotade ju matte med veterinären.

Nåt om att jag nog inte mådde bra eftersom jag struntade i spagropar, skrot och alla andra saker jag brukar ägna mej åt.

Idag var det ju fint väder så jag fick åka till min jägarfria skog igen.

Bestämde mej för att överbevisa matte och dessutom hade jag ju (tyvärr) inte Giah med mej.

Hittade ett träd som jag tränade mycket med men aldrig lyckades flytta på.

Passerade Krokodilsjön och badade en massa i den.

Men krokodilerna har nog flyttat för skylten som varnar för dom var borta.

Spagropar var det väldigt gott om.

Här håller jag på och grejar i en ganska liten, men det var bra vatten i den.

Självklart så jobbade jag en massa som svamphund också.

Måste ju fördriva tiden i skogen på nåt sätt.

Kollade noggrant igenom skrothögen vid huset som ligger vid Krokodilsjön.

Hittade inga bra saker i den idag.

Hoppas att de som har huset fyller på den åt mej så jag kan fynda.

I stället så hittade jag en gammal potta vid ett av uthusen.

Ny variant i plåt, men jag hade mycket skoj med den.

Fick som vanligt inte ta med den hem.

Hm, jag som planerade att börja samla på pottor också.

Jag jobbade ju ganska hårt som svamphund.

Notera gärna den utsökta grankotten som jag placerat ovanpå alla svamparna.

Tycker faktiskt att den är viktigare än svampen.

Efter denna skogsrunda så insåg matte att jag faktist är fullt frisk och nog bara led av förblindad kärlek i onsdags.

Resten av dagen har jag ägnat åt just ingenting.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards