Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Alldeles vanlig dag

Av Sigge Svamphund - 17 oktober 2012 18:13

Haft en alldeels vanlig dag i mitt hundliv.

Skulle fortsätta att jobba ihop trattkantareller till Sören Fernströms människor.

Blev faktiskt skjutsad till Sagostigen för jag skulle till en del av skogen jag inte jobbat i på ett tag.

 

Läbbigt detta. Visst det är bara fårskallar i hagen, men jag är övertygad om att de är i maskopi med hästmonstren så jag hade stenkoll.

Hörde att fårskallarna lät, troligen talade de om för hästmonstren att svamphundsfrukost var serverad.

 

Tog mej förbi med livet i behåll och försökte jobba.

Otacksamma matte hon ville inte alls ha tio svarta trumpeter!

 

Hm, det luktade inte riktigt som det brukade vid det här huset.

Det har jag ändrat på, alla Sagostigens hus tillhör mej!

 

Sjön vid Askungens slott var alldeels underbar!

Den hade blivit jättestor, syns att den tänker svälja båten.

Jag simmade självklart massor!.

 

Här förbjöd matte mej att bada.

Det är min älskade bäck som passerar och den var alldeles för ström enligt badkrukan.

Hade visst kunnat simma där.

 

Tröstade mej med att jobba.

Kan inte påstå att det är speciellt ansträngade att jobba just nu.

Behöver egentligen inte leta alls, överallt är det nerlusat med trattkantareller.

 

Bra storlek är det på dom också.

 

Började fundera på om det var nåt allvarligt fel på matte för hon gnällde inte ens när jag hittade massor med

tråkkantareller.

Bara berömde och plockade.

 

Fast det gnälls alltid när jag placerar min kotte i svampkorgen.

Begriper faktiskt inte varför.

 

Särskilt inte när vissa människor (virrmatte) gjorde det här fyndet i morse.

Visste faktiskt inte att svampknivar ska torkas en natt i svamptork.

 

Får jag inte bada i bäcken på det ena stället så tar jag väl saken i egna tassar och badar på det andra.

Var jätteskönt och bra motstånd av allt strömmande vatten, perfekt träning för musklerna.

Vad matte sa vill ni inte vet.

 

Bara en liten bit bort så forsade det så här mycket så ni kan ju tänka er att det var ganska strömt.

Men mästersimmaren jag fixar ju sånt utan bekymmer.

 

Kaspermatte ser det säkert, men ser ni andra ansiktet i bäcken?

Enligt matte är det Näcken som sticker upp huvudet.

 

Har jobbat klart, enligt skitmatte, egentligen kunde jag ha fortsatt i flera timmar till.

Här kan man komma över bäcken.

Jag sprang enkelt över.

Klenmatte totalvägrade, hon tänkte inte alls gå på snorhala plankor på ranglig bro.

Hörde nåt om att hon inte var intresserad av att bada i bäcken.

Borde hon faktiskt prova tycker jag.

 

Bildbevis till Sören Fernströms människor.

Korg nummer två är fylld ooch ligger nu i torken (utan svampkniv).

 

Jag tog vägen över Bockarna Bruses bro på väg mot bilen.

Både bockarna och trollet var försvunna för tillfället.

Lite synd för när jag varit där med människovalparna brukar jag hoppa i bäcken och skrämma trollet

medan de passerar bron.

Gick till min bil och då förstod jag varför matte inte gnällt över tråkkantarellerna.

De fick visst ett tillfälligt hem på Sagostigen och sen ska de till en gammal tant som älskar svamp

men inte kommer ut i skogen

Fler såna tanter till mej så jag slipper höra gnäll från matte!

 
 
Imma

Imma

17 oktober 2012 18:58

Hallåjam, Sigge - mina mattar hälsar att det finns massor av spa-gropar att testa i våra trakter! Och så har gammelmatte hittat en inomhussjö åt dig så att du kan bada utan att riskera regn... den ligger i källaren på sjukhuset i Skövde och är jätteskön, hälsar hon.

Tass från Imma, abbemissa.

http://klosterkatterna.blogspot.com

 
molle

molle

17 oktober 2012 19:58

Fullkomligt övertygad om att dom där bäskallarna skvallrar kommer ihåg hur det va när jag va där.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 oktober 2012 21:13

Jisses med svamp och jisses med vatten :)
Förstår att du haft en purrfekt dag i skogen !!

http://kjellebus.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

17 oktober 2012 21:13

Här finns också en gammal tant som inte kommer ut i skogen... I alla fall inte i så'na där fantastiskt svampskogar som du har! Begriper inte vad som tagit åt mycelet här! Inte ens aspsoppar som vi brukar hitta. Och knappt flugsvampar.
Mysko!
Torka svampkniv är kanske inte så dumt? Den är ju väl använd hos er. Du kanske borde testa att torka någon av dina kottar?

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sören o Co

Sören o Co

17 oktober 2012 21:27

Kan bara säga det igen. Ni är underbara du o Matte.

http://pawsnwhiskers.webs.com

 
Malin

Malin

17 oktober 2012 22:59

Vart in o kikat igenom alla inlägg och härliga bilder jag missat då jag vart ifrån dator ett par dagar :)
Men som alltid super fina foton på en super stilig hund!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

17 oktober 2012 23:38

Ja, NU är det väl lättjobbat i skogen för dig! Du behöver väl bara sätta dig ned när du kommit in bland träden. Det växer ju trattisar överallt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

18 oktober 2012 01:12

Klart matte såg Näcken! En sömnig och rätt överlägsen typ, faktiskt!
Men du Sigge - ge tusan att bada i sånt där strömmande vatten! Näcken är VÄL så farlig som ko- och hästmonster, tro mig!!!! VÄRRE, faktiskt!
Kan rapportera att till och med matte ser trattkantareller (men fortfarande inte trumpetsvamp...) :) Men det gör inget säger hon, för hon har fortfarande kvar sen förra året!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards