Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Träffat gammal kompis

Av Sigge Svamphund - 14 oktober 2014 18:07

Inget åka nånstans idag inte.

Eländiga tråkvecka.

 

Då i forntiden innan jag blev en stadgad hund var ju Heden en säker dejtingplats.

I dag såg den synnerligen övergiven ut.

 

Men titta där!

Siri!!!!!

Henne har jag inte träffat på massor med evigheter.

 

Hon hade sin matte med sej och som den artiga hund jag är så sprang jag självklart och hälsade.

 

Siri skulle också till skogen så jag fick sällskap.

Alltid trevligt med sånt.

Kollade några arbetsplatser men de var tomma.

 

Fast på mina godisstockar växte det en massa Grönmusslingar.

Ingen matsvamp men matte tycker att de är så fina.

 

Fast det fanns matsvamp också.

Ett helt gäng med Ostronmusslingar.

Kändes bra att få jobba.

 

Drog runt och kollade arbetsplatser.

 

Hittade en del Trattkantareller.

Sirimatte ville ha såna till skillnad från tråkmatte som inte alls vill ha några i år.

Kollade självklart att alla blev plockade.

 

Massor med skog har jag, men denna vecka så är den som sagt inte att tänka på.

Bortåt finns mängder med bra arbetsplatser.

Kollade mer i hemma skogen.

 

Om jag smygmatkerar så fattar inte matte att jag har hittat svart ogräs.

Hon plockade faktiskt det.

 

Gick till sjön och badade tillsammans med Siri.

Gäller att passa på, för onödiga isen kan lura nånstans.

Litar inte alls på att den inte dyker upp.

 

Konstigt Siri har också en sån där vattentvilling.

Begriper inte varifrån de kommer, jag har ju också en som visar sej ibland.

 

Drog iväg genom en annan skog också.

Fanns inget skoj där.

Så träffade jag Smilla, hon är jättefin, men det blev bara skit av de bilderna tyvärr.

 

Följde med hem till Siri.

Hörde talas om fika och sånt tackar jag aldrig nej till.

 

Vi fick varsin macka, mycket gott.

Sen bjöd jag mej på sockerkaka när människorna fikade.

 

Ska egentligen gå hem.

Men jag var tvungen att gräva ner en boll som jag "lånat" av Siri.

Nu vet jag precis var den finns tills nästa gång jag hälsar på där.

Gick hem och slappade.

Vanlig eftermiddagsrunda utan speciella händelser.

Till sist ett boktips från matte.

 

Sjukhuskatten Oscar.

En alldeles fantastisk bok som är både rolig och samtidigt sorglig med tanke på de människoöden som

förekommer.

Matte är inte alls förvånad över kattens beteende, vi djur är nämligen extremt kloka.

Men enligt matte LÄS DEN!!!!!


 
 
Ludde

Ludde

14 oktober 2014 23:05

Det var värst så många damer du träffat idag då! Och badat tillsammans också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Mimmi, Tazan Sessan

Mimmi, Tazan Sessan

15 oktober 2014 00:17

Så mycket du har hunnit med idag, mjausan
Badat också, så jamns bra.
Matte har den däringa boken om: Sjukhuskatten Oskar, så den ska hon börja läsa nu.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

15 oktober 2014 00:20

Matte har Nils Uddenbergs "Gubbe och katt", och hon tänker nog skaffa den här boken också. :)
Tycker nog att du haft en riktigt bra dag, trots tråkveckan. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards