Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 26 oktober 2014 18:03

Så där börjar bli ordning på tillvaron igen.

Mattes hjärna fungerar bara på morgonen så kl sex i morse då kom gårdagens bilder ur kameran.

Var en massa strul, men hon löste det.

Börjar alltså med några bilder sen igår.

 

Jag har tagit med mej en bröllopspresent och ska ut NU!!!!!!!!!

 

Där är bilen som jag väntat på.

 

Mina bästa människovalpar Oliver och Adam.

Nu ska det bli busa av.

 

Vi har busat och alla väntar på de där pannkakorna.

 

Jag blev inte utan, käkade minsann glass och pannkakor jag också.

 

Mera bus.

Vi spelade fotboll balnd annat mycket skoj.

 

Sen skulle de läsa boken om mej.

Det tröttnar de aldrig på.

Så blev det då idag.

Matte behövde till skogen för att hämta energi och tömma den överfulla hjärnan.

Nu gällde det att hitta en jägarfri skog och matte hade kommit på ett ställe som borde vara bra.

Åkte på underliga små vägar där varken hon eller jag åkt förut.

Men matte hade studerat kartan och sen hittar hon.

 

Hej nya skogen!

Bäst att meddela att jag är här.

Nu ska vi se om jag kan jobba i den.

 

Jaha det här ser ju lovande ut.

 

Gick att jobba ganska omgående.

Alldeles perfekt eftersom jag inte jobbade nåt i går.

 

Matte hade en massa underliga åsikter om dagens markeringsverktyg.

Insåg att det nog var bättre att ta en kotte i stället.

 

Som sagt den Rödgula trumpetsvampen är bra på att gömma sej.

Men inte för min nos, jag hittar den alltid.

 

Här trodde matte att jag hade hittat en massa Trattkantareller.

Hade jag inte alls, det växte massor med stora Rödgula här också fast det är fel miljö.

 

Trattkantareller går däremot alldeles utmärkt att hitta om man klättrar upp på en sten.

De finns kvar på stenen.

 

Nästa bra fynd, en björk med fyra Sprängtickor i plockhöjd.

Fast de är kvar, matte hade inga verktyg med sej.

Ska hämtas nån annan gång.

 

Matte började bli hungrig (hon kunde faktiskt fått av mitt oxblodsgodis) och påstod att det nog var dags

att lägga av.

Som anledning använde hon att min markeringskotte var alldeles utsliten.

 

Dumheter, jag hämtade en ny kotte och fortsatte att jobba.

Svamparna skymtar i gräset.

 

De är vackra de Rödgula trumpeterna och en mycket god svamp.

 

Tycker faktiskt att jag jobbade väldigt bra på den nya arbetsplatsen.

Matte har sina fördelar när hon studerar kartor och hittar såna här skogar åt mej.

I morgon är jag lovad en sån där bra runda på minst en mil och fika i skogen.

Ser jag verkligen fram emot, tror jag kommer att kunna bada också.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards