Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 2 oktober 2014 18:09

I dag skulle jag ha gett en intervju om mitt jobb.

Men i morse så hörde journalisten av sej och var sjuk så det blev inget.

Får se om människorna lyckas få ihop dins tider.

Men jag åkte till den utvalda skogen i alla fall.

 

Här ska jobbas.

Alltså började jag omgående.

 

Finns faktiskt lite kantareller nu igen.

De skulle vi ta när vi gick tillbaka sa matte.

 

Gamla före detta svampar kan se ut som riktigt ruskiga monster.

 

Struntar i sånt, jag skulle till min bra arbetsplats jag.

Och dit är det bråttom.

 

Kom nu matte, jag har jobbat.

Det är precis lika bra som sist.

 

Jodå överallt sitter dom, massor av valparna jag lämnade sist hade blivit vuxna.

 

Dessa långsamma människor.

Här sitter jag och väntar på belningen för mitt senaste fynd och matte bara plockar och plockar.

 

Inte nog med den långsamma svampplockningen.

Nädå, skulle pratas med Groda också, fast Groda ville inte vara med på bild.

 

Nu börjar de Svarta trumpeterna att släppa sina sporer.

De ska sen blåsa iväg och bilda nya mycel och nya arbetsplatser åt mej.

 

Tycker faktiskt att jag jobbade bra på en liten fläck.

Matte muttrade om tung korg.

Jaha, det är inte mitt bekymmer, jag jobbar och hon får vackert släpa på det jag hittar.

 

Gick vidare i jakten på mer att jobba med.

 

Jodå jag hittade en massa Trattkantareller men såna ska plockas nån annan gång om mattes mamma

vill ha eller så.

 

I dessa torrtider får man vara glad för det lilla.

Denna lilla bäck täckte ungefär att blöta tassarna i.

 

Men den hade i alla fall så mycket vatten att det bildades ett litet vattenfall.

 

Gissa vad jag gör!

 

Här ser ni en perfekt inpackad svamphundsnos.

Mycket välgörande med såna här lerinpackningar.

Dessutom stank det fruktansvärt luktade vattnet utsökt gott.

Detta är pälsvård på hög nivå.

 

Dagens samlade skörd.

Jag lurde ner matte bland en massa stenar och ris.

Hade ju hittat mer där så det var bäst att hon kom och hämtade dom.

 

Nä jag spaar inte.

Jag var törstig så jag försökte dricka ur spagropen istället.

Gick till bilen och åkte hem och slappade.

I morgon ska jag kolla lite skogar på nya ställen.

I helgen får jag besök från Halland som vill ha min hjälp att hitta svamp.

Bra ytterligare en upptagen helg, sånt gillar jag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards