Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 3 oktober 2014 18:04

Skulle kolla skog idag, en som jag bara besökt en gång förut.

Då var det tidig vår och nu skulle jag kolla svamptillgången.

 

Hm, länge sen sist så jag hade massor att undersöka.

Måste ha stenkoll på alla mina skogar.

 

Jaha bara att sätta fart och leta arbetsplatser då.

 

En Svavelticka som gått med i PRO var då inget att ha.

 

Skogen är väldigt vacker där, men svårjobbad.

Jag slet verkligen hårt.

 

Döda Svarta trumpeter, hela fyra stycken.

Värdelöst, men fler fanns inte fast jag jobbade hårt.

 

Matte glodde på gamla döda ekstammar istället.

Där kan man hitta varelser som den här.

Fast tittar man noga så är de flera stycken.

 

Jag ger mej inte!

Jag SKA jobba!

 

Några få Kruskantareller bara.

Gav till slut upp den tråkiga skogen.

Nu skulle jag åka och göra annat.

Åkte en underlig väg för matte skulle kolla på nåt.

Men sen..............

 

Tjoho!

Jag är i Hålornas håla Flen, men där finns mitt favvoställe.

 

Shoppa, shoppa, shoppa.

Ovanför mej syns en kartong med rosa godis.

Det är sånt där ljuvligt oxblodsgodis.

Handlade mycket sånt.

Tycker att det skulle räknas som mat och säljas i säckar

 

Så klart jag skulle ha en påse med tuggpinnar inlindade i kyckling också.

Sen serverade jag mej godis vid kassan.

Funderade allvarligt på att börja jobba i Grisöronaffären när svammpen ta slut.

Typ provsmaka allt godis.

 

Jag är mycket nöjd med dagens shoppingrunda.

Nu kan jag åka hem och käka upp allihopa så jag kan åka tillbaka och handla mer.

Fick inte alls äta upp allt, skitmatte!

Sen har jag mest slappat frånsett en affärsrunda för att tigga godis.

I morgon ska jag jobba hårt i skogen, får långväga gäster som behöver min hjälp.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards