Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 6 oktober 2014 17:59

Inga människor som behövde mina hjälpande tassar idag.

Men hoppet vaknade i alla fall.

Hamnade i min bil och matte körde alldeles rätt väg, alltså antog jag att jag skulle få

träffa min fru som jag inte sett på evigheter.

Nähä, matte bara gasade rakt genom Hålan utan att svänga och hänvisade till att Molly inte

är hemma.

Min fru ska inte alls dra Sverige runt med sina människor, hon ska vara hemma så vi kan dejta.

 

Aha vägen till Krokodilsjön, den var länge sen jag gick.

 

Inte hade den gamla björken med alla Sprängtickor behagat blåsa omkull nu heller.

Matte väntar och väntar på att det ska inträffa.

 

Krokodilsjön var sej alldeles lik.

Självklart så badade jag.

Gäller att passa på innan onödiga isen anfaller.

 

Vattentjuven har stulit den lilla bäcken!

Jag vill ha tag på den där eländiga typen, han förstör mycket för mej.

 

Får väl jobba istället då.

Hittade bara en massa torra trattkantareller.

 

Men det fanns i alla fall ett ordentligt spa.

Måste ju tänka på pälsvården.

 

Ja, ja, ja jag följer med åt andra hållet sen.

Nu ska jag faktiskt kolla viktiga saker.

 

På väg till de viktiga sakerna så hittade jag ett gäng Frostvaxskivlingvalpar.

De är kvar i skogen.

Kantarellerna plockade däremot matte.

 

Det här ska föreställa min superspagrop.

Ok, sist var den uttorkad så jag får väl vara glad för det lilla.

 

Men jobba gick alldeles utmärkt.

Sen som tittar noga på bilden ser vad jag jobbar med.

 

För andra gången ett svart ogräs som försöker se ut som en Vithaj.

Matte är övertygad om att det bara är hon i hela världen som hittar såna.

 

Detta var också en skum typ.

Kanske inte så underligt att människor har svårt att se dom när de set ut som allt utom svamp.

 

Fast de här var ju i alla fall nästan normala.

 

Drog vidare.

Skulle kolla arbetsplatser med Rödgul trumpetsvamp.

De var alldeles övergivna och bäcken mer eller mindre stulen.

 

Biskopsmössor kan också se ut hur som helst.

Denna försöker förvandla sej till fågel.

Kollade fler arbetsplatser utan framgång.

 

Elände med bäcken här också.

Knappt att den dög till tasspa.

Kollade några tallar där det ibland växer Blomkålssvampar, men inga idag.

 

Kom jag har hittat nåt jättebra.

 

Underbara ljuvliga spa.

Vattnet doftade så där underbart som bara stillastående vatten med ruttna växter gör.

Jag njöt och matte som saknar ordentligt luktsinne påstod att jag stank.

 

Detta var enligt henne mycket roligare.

Två millimeter "stora" svampar av okänt utsprung.

Människor är märkliga, jag letade upp lite kantareller till henne i stället.

 

Va?

Nä jag badar inte, jag vet inte hur jag hamnade i vattnet.

Är förbjuden att bada med reflexväst och halsband för risken att fastna.

Blev avklädd och badade ordentligt.

 

Letade upp en massa Rökslöjskivlingar, men matte ville inte ha såna idag.

 

Slut på det roliga, dags att åka hem igen.

I morgon blir en tråkdag.

Jag måste passa huset för matte ska åka till Bödeln och bli torterad igen.

Nu ska det ha läkt sen förra tortyren så nu ska en ny omgång påbörjas.

Antar att det sen väntar en massa dagar med vård av extremt gnällig matte.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards