Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 30 oktober 2014 18:08

Har inte hänt nåt av värde idag.

Haft en alldeles ordinär hunddag.

Kallt med frost i morse, fullkomligt onödigt.

Blev i alla fall skjutsad till Döda älgenskogen, har inte varit där sen jag jobbade åt min bästa

människokompis Lisa och skotten ven runt oss.

  Jobba ska jag göra.

Den där onödiga frosten kan faktiskt orsaka arbetslöshet.

Fanns lite svart ogräs på första arbetsplatsen.

 

Trots att klockan är runt halv tio på förmiddagen så har inte frosten dött.

 

Fast Blåklockorna blommar fortfarande.

 

Testade om jag passade i gamla löv.

Kom fram till att som vanligt så klär jag i allt.

 

Jobbade lite mer.

En del arbetsplatser har gett upp för i år.

 

Enligt badkrukan matte så ser detta kallt ut.

Hon begriper som vanligt ingenting.

 

Det var alldeles underbart skönt att bada rejält.

Med tanke på frosten så kan ju onödiga isen få för sej att vakna när som helst.

 

Jobbade runt lite mer på stöllen jag missade sist.

 

Jo en och annan levde fortfarande.

 

Så finns det såna som försöker se ut som nåt märkligt djur med snabel också.

 

Gamla hasselnötter, troligen sen förra året, kan enligt matte vara väldigt fina.

Ointressant enligt mej.

 

Karl Johan har återkommit.

Fast den här hade skogen små djur haft kalas på så den får bli mat till dom.

 

Spa fanns det i alla fall.

Bäst att passa på och göra rejäl pälsvård medan det går att nå vattnet.

Vattentjuv och onödig is kan ju förstöra för mej när som helst.

 

Hittade min gamla trasiga dunk.

Hade skoj med en ett tag.

 

Urusel bild, men matte tyckte att två millimeter "stora" svampar som växer på stjälken till ett

asplöv var mycket roligare.

Jag letade upp mer svart ogräs istället.

 

Kan meddela att det bara är några få månader kvar till våren.

Hasselhängena är redo för den.

 

Titta matte fastnade på bild tillsammans med en godissugen svamphund.

Åkte hem och slappade medan matte gjorde en massa tråk.

Till min stora glädje så glömde hon bort att tvätta min reflexväst.

Enligt henne behöver den det, enligt mej är den perfekt med rejäla lerfläckar och en fantastisk doft

av ler och myrvatten.

I morgon ska jag jobba åt en av alla mina bästa människovänner.

Tror att det blir alldeles oprövade arbetsplatser





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards