Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 5 oktober 2014 18:01

Ännu en upptagen dag fylld med jobb.

Jag gillar såna.

 

Skulle jobba åt Anders och Madde idag också.

Perfekt, jag gillar när jag har fler att jobba åt.

Här tänker jag hämta dom.

 

Började bra för nästan utanför deras stuga så växte det Svart trumpetsvamp.

Skulle inte åka till nån skog idag utan jag skulle jobba loss i hemmaskogen.

 

Trevligt.

En av mina stubbar hade fött en massa Föränderliga tofsskivlingar.

Matte plockade allihopa.

 

Kolla, Anders plockar Svarta trumpeter med sån fart att hans händer blev alldeles suddiga.

Jag kollade självklart att alla blev plockade.

 

Så var det lite svamplektioner också.

Här undersöks en Rabarbersvamp.

 

En gammal Jordstjärna hittades också.

 

Går det bra Madde?

Jag har precis visat en massa svart ogräs.

Allt plockades självklart.

Jobbade hårt och mycket.

 

Lektion i hur en Gifthätting ser ut.

Det är den livsfarliga förväxlingssvampen till Föränderlig tofsskivling.

Letade upp ännu mer ätliga svampar.

 

Var fotomodell också.

Så klart jag ställer upp på sånt mitt i allt jobb.

 

Plocka ni, det svarta ogräset finns tydligen inte i Halland.

Jag visade många av mina arbetsplatser och allt plockades.

Fast ännu finns det en massa nyfödda valpar på tillväxt.

 

Till och med Stolta fjällskivlingar fanns det.

Jobbade mycket i många timmar, precis som mina dagar ska vara.

 

Men nu är det dags att skiljas åt.

Jag fick en ordentlig avskedskram av Madde och tack för mina arbetsinsatser.

Fast jag vet att nästa höst kommer de tillbaka för mer svampplockning så då ska jag jobba åt dom igen.

Redan nu är tydligen stuga bokad.

Jag tror de är nöjda med mina insatser under helgen och jag gillar ju upptagna dagar.

Nu blir det såna där vanliga dagar igen och troligen flera som blir extra tråkiga eftersom matte ska

torteras hos Bödeln igen på tisdag.

Vet ju hur hon gnällde sist, klena människan.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards