Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 31 oktober 2014 18:14

Blev en kylslagen morgontoalett idag.

Vitt överallt.

 

Fullkomligt onödiga minusgrader.

All de här var strax före sju i morse.

Sen grejade matte och jag insåg att det skulle bli en bra dag.

 

Åkte iväg.

Jaha så ska jag sitta och vänta i flera månader eller nåt.

Har inget tålamod när det ska hända bra saker.

 

Nu är det illa.

Hemska onödiga isen hade minsann invaderat vattenpölarna.

Hoppas att det var synnerligen tillfälligt.

 

Hej katten Pelles matte!

Den som tittat noga ser att jag har en smarrig Dentastix i munnen.

Den slukade jag innan jag skulle inleda dagens jobb.

 

Kom nu, jag har jobbat och hitta en massa svampar.

Befann mej i helt ny skog, men det gick bra att jobba där också.

 

Diverse kärr skulle undersökas.

Kanske att det skulle kunna växa Rödgula trumpetsvampar där.

Här fanns det inga alls och inget annat att jobba med heller.

 

Struntade i det stället.

Kollade när Pelles matte plockade kantareller efter vägen istället.

 

Med mycket möda och stort besvär så hittades det faktiskt lite rödgula trumpeter.

Men det var så uselt där att människorna kom fram till att jag skulle få jobba på ett annat ställe.

 

Hittade ett jägartillhåll.

Kollade efter fynd men fanns inga skoj.

 

Fikapaus..............äntligen.

Käkade självklart upp min macka och såg till att få av människornas.

 

Mätt och belåten och nu kunde jag faktiskt jobba på allvar.

 

Nu fanns det en del rödgula, rejält djupfrysta var de.

 

Fast det är mitt på dagen så är det fortfarande en massa frost på en del ställen.

Människorna klagade över att de frös om fötterna känsliga typer.

Jag fryser möjligen om tassarna om det är under 20 minus och jag använder inte en massa strumpor 

raggsockor och skor.

 

Kallt?

Nä det är inte kallt att spaa, kan jag inte få åka och bada också?

  

Jobbade ganska hårt.

Serva tre människor genom att först leta upp svamparna och sen se till att de hittar alla det kräver sin svamphund.

 

Så här stora och fina hittade jag.

Fick självklart en massa beröm.

 

Men Pellematte, det var ju svamp du skulle plocka inte konstiga bär.

Som sagt människor är underliga.

 

Blev mer svamp för hon plockade faktiskt trattkantareller.

 

Tillbaka vid bilen och jag är tröstig.

Fick en massa vatten, behövdes efter allt hårt slit.

 

Jo Pellematte.................................du förstår jag har inte ätit på många veckor.

Får aldrig mat hemma och svälter, skulle du kunna dela med dej av mackan?

Fick delar av mackan så jag höll svältdöden borta den stunden.

Sen var det dags att säja hej då och åka hem.

Hemma så somnade jag.

Jobbade ju tämligen hårt i många timmar.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards