Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Sigge Svamphund - 7 oktober 2014 17:58

Inga roliga tider väntar i mitt eländiga liv.

Lär få ägna en massa tid åt eländet vårda klena gnällmatte.

I dag var hon inte närvarnade i verkligheten på förmiddagen, bara en massa mutter om

besöket hos Bödeln.

Skulle i alla fall en sväng till skogen.

 

Gick till hasselskogen och tänkte jobba.

Jo en del av alla kvarvarande svart ogräsvalpar hade blivit vuxna.

Hittade ett gäng med Vita hattmurklor också, men de bliderna blev bara skit pga darrrhänt matte.

 

Hittade min gamla markeringsmoj.

Sist jag använde den var när Skånska flocken var här.

 

Här är den, alldeles perfekt markeringsverktyg.

Ingen aning om vad det varit, men bra är det.

 

Här har jag jobbat och det ligger bland löven.

 

Lyckades faktiskt hitta ett par Bleka kantareller.

 

Jag syns inte, men jag hörs.

Eller egentligen inte jag.

 

Rotade nämligen fram min allra bästa dunk som jag inte använt på väldigt länge.

Hade som vanligt mycket skoj med den.

 

Va?

Gå????

Nä, jag tänkte fortsätta med dunken jag.

Men matte på InnanBödelnHumöret är inte att leka med så det var lika bra att följa med.

 

De Grå kantarellerna håller på och ger upp.

Hann inte bli så mycket med dom i år.

 

Suddig bild pga mattes darriga händer.

Till vänster en Svart trumpetsvamp och till höger en Grå kantarell.

Den som tittar noga ser att den grå har åsar under hatten vilket den svarta saknar.

Grå kantarell är ganska sällsynt och ska lämnas i skogen.

Ätlig, men tämligen smaklös.

Hem och en matte i upplösningstillstånd sa åt mej att passa huset och försvann.

Ett par timmar senare så återkom ett lik som dreglade blod, sydd i munnen och ont överallt.

Hon hade tydligen spottat blod över hela rummet och lyckats svimma också.

Köra bil hem var tydligen nåt som fungerade med ett nödrop, nästa gång blir det buss.

Släpade ut liket.

 

Hälsade på i Pinnaffären.

Insåg att nu finns det kottar där igen.

Eva var snäll och underhöll mej med en medan matte satt på en pall och såg döende ut.

Släpade hem liket igen.

När jag hade besök från Halland så fick ju matte paket.

 

En mysig pläd som påminner om lammskinn.

Men tro inte att matte får ha den inte.

Idun har lagt beslag på den och anser att den är hennes.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards