Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under december 2013

Av Sigge Svamphund - 15 december 2013 17:58

Alltså nu har jag haft många bra hunddagar efter varandra.

Trodde faktiskt att det positiva flödet skulle fortsätta ett tag till.

Men icke.

Hade jag fått bestämma så hade matte skjutsat mej till trevliga ställen idag.

Tänkte hon inte eftesom väderprognosen lovade svampvatten och hon tänkte minsann inte

åka nånstans med en larvig hund.

Vet inte vad hon pratde om för jag såg ingen larvig hund, var bara jag och katterna hemma.

Hon hänvisade till den larviga hunden som ska hem så fort det kommer ett par droppar svampvatten.

 

Inget påminner om allt äckligt lappmögel idag inte.

Trevlig barmark men inte en endaste hundkompis i sikte nånstans.

 

Sånt här gillar jag.

Stora spa på Heden, tyvärr ganska grunda men jag nyttjade det självklart ordentligt.

 

Nä verkade inte som om nån av mina kompoisar var ute och rörde på sej heller.

Fanns inga färska spår av nån.

Matte hade ingen inspiration så jag fick välja väg själv.

 

Kolla min närmaste sjö kändes mycket viktigt.

Med tur så skulle allt svampvatten som föll i går ha dödat onödiga isen.

 

Den här livbojen funderade jag på att testa.

Men matte förbjöd mej, enligt henne var det ingen hundsak och den ska vara kvar.

 

Titta visst ser det inbjudande ut?

Trodde att det var fritt fram att simma nu igen.

 

Var inte som jag trodde.

Bara lite öppet närmast stranden.

Dög att blöta tassarna men inte mer.

Ser ni figuren ovanför mitt huvud?

Den dök upp när matte förde över bilderna till min dator, tror jag har sällskap av en vattenande.

 

Jaha, gå du.

Jag tänker stanna här och vänta på islossningen.

Vet att den kommer att inträffa alldeles strax och då ska jag bada ordentligt.

Matte bara gick så jag fick avbryta mitt väntande, vill inte ha henne irra runt utan min övervakning.

 

Fast det är mitt på förmiddan och klockan är strax efter tio så är det så mörkt att gatubelysningen är tänd.

Oroväckande svarta moln också.

Tänkte inte bli skadad av svampvattennedfall.

 

Gick på ställen där jag inte gått på ganska länge.

Tänkte att jag kanske skulle hitta nåt spännande att förgylla denna tråkdag med.

 

En gammal lappmögeldriva är allt annat än spännande.

Jag förklarade för den att det var bnäst att den töade bort omgående eftersom jag bestämt att våren

är i antågande.

 

Här nere brukar det vara ljuvliga väldoftande spa.

Men inte denna tråkdag inte.

 

Fortfarande lika dött överallt.

Passade i alla fall på att berätta att jag varit där ifall det skulle passera nån kompis.

 

Dagens absoluta höjdpunkt.

Blommade en buske med mycket rådjurskorv.

Slukade alla blommor.

 

Var nog i sista stund jag hittade den för flera blommor trillade ner på marken.

Självklart så omhändertog jag dom också, inget får ligga kvar och skräpa.

 

Om det hade varit en annan årstid så kunde det ha varit en mycket bra arbetsplats här.

Nu fanns det inte ett spår av några Bleka kantareller inte.

Men det gäller att tänka positivt, är nog alldeles snart dags igen.

 

Här där spårvagnarna bor brukar det gå att göra en massa bra fynd.

Men precis när jag skulle börja kolla så hände det.

Svampvattnet började falla!!!!!

 

Tur att jag var nära bebyggelse så jag kunde söka skydd efter husväggarna.

Hade väldigt bråttom hem för att slippa skadas alltför mycket.

Hann ju få en del skador som jag var tvungen att sköta noga efter hemkomsten.

Släpades ut på eftermiddagen, hade tur för just då kom det inget svampvatten.

Lyckades i alla fall tigga lite godis vid Prylaffären.

I morgon är jag lovad att få åka till nån bra skog, inte en dag för tidigt!



Av Sigge Svamphund - 14 december 2013 17:54

Vaknade i morse, allt var som vanligt.

Gick ut för morgontoa, fortfarande som vanligt och trevlig barmark.

 

Men titta på detta vidriga!!!!!!

Jag har varit ute i max 20 minuter och helt plötsligt så anföll lappmöglet.

Gick in, la mej och slappade och bestämde att det nog var dgas att gå i ide och bli väckt  vid

nästa barmark.

 

Fick inte tillbringa speciellt lång tid i idet innan matte ansåg att jag i alla fall skulle motionera en

stund.

På grund av äckelvädret blev jag inte skjutsad till nån bra skog.

Lika bra att kolla av om nån hund jag känner är ute.

 

Japp!

Jag hade turen på min sida.

Den där svarta pricken är Siri.

Perfekt med hundligt sällskap.

 

Hade sån tur att Siri också skulle ta sin skogsrunda.

Eftersom jag är mycket mån om att hålla min kropp i trim så försåg jag mej med en bra pinne.

Såna som den jag har med mej är mycket bra för att stärka nackmusklerna.

 

Vi drog mest runt och ägnade oss åt våra vanliga viktiga hundgöromål.

Jag kollade självklart ett gäng arbetsplatser.

Hittade faktiskt en del trattkantareller under äckliga lappmöglet.

 

Detta är en skoj hundlek.

Ta en lagom lång tandpetare och spring förbi människa på smal stig.

I bland står människan upp andra gånger fälls de klena sakerna till marken.

I dag stod Sirimatte upp, fast jag har fällt matte ganska många gånger under åren.

 

Jag och Siri hade planer på den här vägen.

Jag hade nämligen berättat för henne om mina ljuvliga bad i torsdags.

Men..............................

 

Kolla sjön!!!!!!!

Jag vet och har bildbevis på att den var befriad från onödiga isen då.

Vem f-n har väckt eländet????????

Må den dö snabbare än den vaknade.

 

Ska sjön vara så där tråkig så kan den ligga där och känna sej ensam utan badande hundar.

Vi valde att gå vägen istället.

 

Titta!

Sirimatte är minsann riktigt användbar.

Hon dödade onödiga isen på min spagrop.

Den som tittar noga ser att jag har kotten ligger beredd.

Blev spa sen.

Ska skicka matte på kurs hos Sirimatte så hon lär sej att ge sin hund välbehövlig service.

 

Tog med mej slåihjälonödigaisen pinnen och gömde den.

Kan vara bra att ha i fall matte skulle komma på den sunda tanken att hjälpa mej vid tillfälle.

 

Får jag presentera min nya granne.

Dammråtte Daisy som jag hittade i skogen och äntligen fastnade på bild.

Hon luktar otroligt gott just nu, men jag brydde mej inte.

Kan ju inte vara otrogen mot Molly.

Att hon ser lite skräckslagen ut på bilden beror på att hon fortfarande inte är säker på att inte jag

är farlig.

 


Verkligen på tiden.

Fick äntligen följa med hem till Siri en stund.

 

Jaha Sirimatte har du nåt gott att bjuda på?

Jo det hade hon så jag var mätt när jag skulle gå hem.

Planerade fortfarande för idet.

Men när jag skulle ta eftermiddagsrundan så kom det svampvatten och dödade allt lappmögel.

Nu är det vanlig trevlig barmark igen och i morgon eller så är säkert onödiga isen död igen.

Av Sigge Svamphund - 13 december 2013 17:45

Efter min bra hunddag igår så gjorde jag sällskap med matte i hennes

säng en stund.

Bäst att natta henne ordentligt.

Bara det att hon råkade försälja sej, låg och kliade mej och sa..........

"Imorgon får du åka till Molly"

Vadå i morgon, jag flög ur sängen och rusade till dörren.

Vänta en hel natt kändes väldigt onödigt, tänkte åka där och då.

Skitmatte vägrade kliva ur sängen och skjutsa mej.

Men så blev det äntligen idag och jag kunde åka.

 

Molly min älskade, jag är här nu.

 

Hon kom, beredd med en trevlig pinne och allt.

 

Så nu har vi lyckats samla ihop människorna och kommit ut på promenad.

Varken jag eller Molly begripar varför människor alltid ska vara så omständiga.

Det är ju bara att gå.

 

Som ni vet gillar min blivande fru att träna sina muskler med lämpliga små tandpetare.

Fast den här snodde hennes matte.

Tyvärr blev det bara skit av bilderna när hon mördade tandpetare mot ett stackars träd.

 

Ja ja det blev i alla fall flera delar till oss.

Fast det slutade som vanligt hela tiden med att Molly snodde den som tillhörde mej.

 

Växte faktiskt ett par Vinterskivlingar på gamla badudden.

Men två räcker inte till nåt så de är kvar.

 

Inte hade onödiga isen behagat dö ordentligt på den sjön heller.

Funderade på att bada, men så hade jag och Molly så mycket annat att göra att det blev bortglömt.

 

Som sagt jag uppskattar verkligen att min blivande fru vet hur man håller sin kropp i trim.

Bära runt på tandpetare i den storleken är mycket stärkande och bra för alla muskler.

Jag var gentlehund och nöjde mej med en mindre.

Vi roade oss ganska ordentligt ett bra tag.

 

När vi skulle gå hem till Molly så var Kasper ute på sin tomt.

Han försökte minsann smöra för Molly men hon kastade inte ens en blick på honom.

 

Hemma hos Molly finns det en enorm samling med pinnar i alla storlekar.

Hon tar hem alla hon hittar så det är ett mycket bra förråd där.

 

Hemma hos Molly så bjöd jag mej på lite att äta.

Sen blev det väldigt märkligt.

Upptäckte att matte var försvunnen, jag passade Molly och blivande svärmor.

Matte ska INTE försvinna utan att meddela mej.

När hon hittade tillbaka så låg jag och passade dörren.

Så påstod svärmor att jag hade gråtit lite.

Gjorde jag inte alls, möjligen pep jag en del för att försöka locka fram matte som tillbringade en

timme hos nån annan med nåt häxartat.

Ordningen blev i alla fall återställd.

 

Ser ni, min blivande svärmor är en ängel med gloria runt huvudet.

Som vanligt var jag extra smörig mot henne.

 

Molly berättade att hon minsann brukar hålla span efter mej genom detta fönster.

Alltså borde matte skjutsa dit mej minst tre gånger om dagen eller nåt.

 

Innan jag åkte hem så röjde vi runt lite på Molys tomt.

Visade sej att hon är en jäkel på att hantera spadar också.

Om någon behöver hjälp med trädgårdsarbetet i vår så kan hon troligen ställa upp mot rimlig ersättning.

 

Så kan jag meddela alla som funderar.

Detta otroligt vackra par jag och Molly kommer ju att bli äkta makar.

Nu är bröllopsdatum spikat och planering pågår.

Vi kör med en lång förlovning så det kommer att dröja x antal månader innan bröllopet står vid en sjö.

Dessutom kommer det att bli massor med gäster.

Den dagen all planering är klar så ska vi offentliggöra datumet (Kasper, Ludde och Assar slutar genast att

planera för svensexan)

Av Sigge Svamphund - 12 december 2013 17:51

Jag måste ha hamnat i ett ovanligt positivt flöde nu.

Mitt hundliv känns för närvarande väldigt, väldigt bra.

I går kväll så gick jag på en längre kvällsrunda med min nya granne Daisy av sin

matte kallad Dammråttan.

Hon tyckte ju att jag var läskig men en promenad rådde bot på det, hon insåg att jag

inte äter småhundar.

Fortfarande inga bilder eftersom matte självklart glömde kameran.

I dag så blev jag inte skjutsad nånstans, men det visade sej vara ett mycket bra val.

 

Kollade av Heden, den säkra mötesplatsen för oss hundar.

Jadå, jag hade tur.

 

Rottis Helga rastade sin husse.

Enda bilden som blev på henne, hon är liksom inte stilla mer än max 2 sekunder.

 

Gick vidare på min planlösa vandring.

Detta är däremot inte bra.

Brukar vara spa där nere, men det var stulet av vattentjuven.

 

Vilda grisvägen var länge sen jag gick, så den kändes som ett bra alternativ idag.

Brukar kunna hitta en hel del trevligt efter den.

 

Jodå, det har kommit en massa fantastiska spagropar överallt.

Jag som trodde att det skulle ta massor med månader utan pälsvård.

Detta är ju fantastiskt.

Träden har så stora knoppar att det är nog vår vilken dag som helst.

 

Ett par kilometer bort är det extra bra.

Här på ena sidan vägen så har jag ett utsökt spa.

Dessutom hade någon tänkt på hundar som behöver vårda sin päls och tagit bort hindrande buskar.

 

På andra sidan har jag min gamla älskade vägkon.

Busade massor med den.

Grejade med en massa annat viktigt också.

 

Men här gäller det att hålla sej undan.

Bakom det röda staketet härjar de hundätande hästmonstren.

 

Mycket säkrare att hålla till här.

Letade länge och mycket efter den gula dunken jag gömt här inne.

Men hur jag än letade så var och förblev den försvunnen.

 

Närmade mej sjön.

Ute i vassen lurade en förklädd vithaj.

Äsch matte och hennes påhitt, det är ju självklart en vårgädda.

 

Detta är min näst närmaste sjö.

Glöm, du kan inte bada sa honsomingetbegriper.

Prat om onödig is på hela sjön.

 

Titta så fel hon hade!!!!!!!!

Den håller på och dör och jag kunde ha sjövatten under tassarna.

Synd bara att det inte gick att simma från bästa badplatsen.

 

Firade med att gå och jobba.

Borde faktiskt vara dags för murklorna vilken dag som helst nu.

 

I dag blev det Trattkantareller.

Men matte borde i alla fall skjutsa mej till mina bombmurkelskogar för de kan födas tidigt.

 

Underbara spadiken!

Tänk detta går nästan att simma i.

Jag har bestämt att nu är det vår.

 

Tänkte att om jag kamouflerade mej ordentligt skulle inte matte se mej.

Blev avslöjad av spaskallen.

 

Ja, ja vi SKA gå hem men faktiskt inte än på en stund.

Jag bara måste kolla hur min närmaste sjö mår.

Tänk om...............................

 

Alltså ibalnd tror jag att jag drömmer.

I söndags var det täckt av äcklig onödig is.

I dag öppet vatten så det var bara att bada.

Gissa om jag njöt.

Badsäsongen är tillbaka igen, hoppas den är här för att stanna nu.

 

Tänk så underbart att kunna torka pälsen i gräs efter baden.

Hade jag fått bestämma så hade vi stannat där hela dagen.

Mer bad till alla hundar.

Blev tyvärr tvungen att gå hem.

Resten av dagen har jag bara ägnat åt vanliga göromål och slappande.

Ryktet säjer att även morgondagen kommer att bli en mycket bra dag.



Av Sigge Svamphund - 11 december 2013 17:55

Förväntade mej faktiskt att jag skulle få åka till nån av alla mina trevliga skogar idag.

Fick jag inte, nån dålig mänsklig ursökt bara.

Trevligt att vara ute eftersom nästan allt otrevligt lappmögel har töat bort igen.

 

Ta av mej onödiga kopplet omgående!

Jag ser minsann nåt trevligt där borta.

 

Självklart hade jag sett rätt.

Siri var ute och rastade sin matte, fast som vanligt skulle hon först till mattes godisficka (Siri alltså inte hennes matte).

 

Ännu bättre Siri skulle också gå sin runda så vi kunde ha sällskap.

Alltid trevligt med hundpolare.

 

Campingen är synnerligen öde vid denna årstid.

Jag gillar att det bildas spagropar även på vägen.

Hade planer på att kolla hundbadet men enligt matte var det ingen idé för onödiga isen lever.

 

Siri gillar inte alls de här broarna.

Men jag visade henne hur man går så hon hängde på mej.

Att jag tyckte den var superläskig första gången det har jag alldeles förträngt.

 

Jaha, bara att inse att matte hade rätt om onödiga isen.

Fortfarande så är hela sjön invaderad.

Men fortsätter det vara varmt så kommer säkert badsäsongen snart igång igen.

 

Så här ska det se ut inne i skogen.

Inte ett spår av nåt lappmögel inte, bara trevlig barmark.

Kanske är dags att börja leta vårtecken?

 

Hörru Sirimatte.

Jag menade att du skulle kasta min fina pinne, inte stå och hålla i den.

Den blev kastad och sen jobbade jag.

  

Titta vad jag hittade!

Ett helt gäng med tråkkantareller, finns måna som inte kom med på bilden.

Känns mycket bra detta, jag behöver inte alls vara arbetslös.

 

Minst lika bra.

Ute på Dunkvägen fanns det alldeles ljuvliga spa.

Blev fantastiska inpackningar.

 

Fattar ingenting.

Mina berömda spaskall ekar och Siri står och ser ut som om hon inte känner mej.

Tycker att hon kunde ha spaat tillsammans med mej istället.

Efter avslutat spa så skulle jag leta reda på min dunk.

  Ingen hade rört den sen sist.

Hade mycket skoj med den, men lyckades inte få Siri att begripa hur roliga dunkar faktiskt är.

 

Nähä, måste tydligen vänta en eller ett par dagar till.

Lappmögel kvar och onödiga isen kvar på bästa spadiket.

Tjock är den också gick inte att döda.

 

Tog med Siri in i en annan del av skogen. 

Underbar barmark där också.

 

Mer jobb, hittade ett gäng med Vinterskivlingar.

De liksom kantarellerna är kvar i skogen, matte ville inte ha varken det ena eller det andra.

 

Men ännu fler ljuvliga spagropar.

Gissa om min päls kommer att vara i toppskick nu.

När kvarvarnade vitt skit försvunnit så kommer jag troligen att ha mängder med ljuvliga spa.

 

Gå hem?

Nä, jag vill hälsa på hemma hos Siri.

Tråkmatte påstod att det hade vi inte tid med.

Skulle göras tråksaker igen, sånt ska fortfarande inte inkräkta på alla mina viktiga hundgöromål.

Gick hem och hade tråkigt medan matte ägnade sej åt tråk.

Eftermiddagsrundan var ganska händelselös.

Jo jag träffade min nya granne.

GrannGizmo vandrade ju över regnbågsbron för ett par veckor sen.

Nu har det flyttat in en liten vit tjej där.

Hon var rädd för mej, men hon kommer säkert att begripa att jag inte är farlig.

Matte hade ingen kamera med sej så bild får det bli en annan dag.



Av Sigge Svamphund - 10 december 2013 18:00

Detta blev en dag helt i min smak.

Jag har varit en ganska upptagen hund och sånt gillar jag verkligen.

Skulle ut och åka med min bil vilket verkligen var på tiden.

 

Matte sa en massa otryckbara saker när hon skulle gräva fram min bil under lappmöglet.

Hade kommit nån decimeter med äckel.

Begriper inte varför hon gnällde, jag satt i mitt baksäte och väntade på att hon skulle behaga bli färdig 

nångång.

Sen åkte vi, trodde att hon skulle stanna vid nån trevlig skog men icke.

 

Hamnade på Djurgrå´n till slut.

Helt ok för det var ett tag sen jag var där.

Verkade inte ha hänt så mycket sen sist.

Jo invaderat av lappmögel även i Eskilstuna förstås.

 

Valde ut ett par pinnar men kunde inte bestämma mej för vilken jag skulle använda.

Minns inte ens vilken det till slut blev.

 

Glömde allt vad pinnar heter när jag hittade en fullt utslagen buske med rådjurskorv.

Finns inga blommor kvar på den nu.

 

Det finns hopp.

Under stenen finns barmarken.

Bestämde mej för att det är ett vårtecken.

 

Om ni funderar på vad jag gör så inspekterar jag en av de få granar som faktiskt finns där.

Den var helt ok och kan användas vid behov.

 

Under lappmöglet finns det trattkantareller.

Alltså är inte arbetslösheten akut ännu.

 

Titta!

Det blommade en tall också!

Mycket gott, såg till att göra slut på allt.

 

Kartonger kan vara bra att ha till mycket.

Bestämde att jag behövde ha den här, men den var så våt att den inte gick att flytta på.

Skitkartong!

Gick till bilen, passade bilen medan matte gjorde nåt på Arlomattens tråkjobb.

 

Nu är det bråttom.

Har hört de magiska orden lunch, alla korvblommor de har jag minsann redan förbrukat.

 

Hej mattemamma vad bjuder du på?

Åh, utsökta prinskorvar.

 

Skitmatte!!!!!

Trodde att hon gav mej korv, visade sej vara tomat.

Visst jag käkar gärna tomater men inte när jag förväntar mej korv.

 

Så ordningen är återställd.

Jag fick mitt korvfat och blev mätt och belåten.

 

När människorna fikade så käkade jag skorpor.

Mycket godare än kaffe.

Sen skulle jag åka vidare.

 

Fick äran att passa min bil och hela parkeringehuset vid Sjuka huset, jag syns faktiskt i bilen.

Matte kan fortfarande inte låta bli sin märkliga böjelse att drälla hos människoveterinärer.

Fast nu var det nåt snabbesök bara.

Ett par kroppsdelar skulle klämmas ihop och tas bilder på.

Hon var tillbaka efter 10 minuter.

Dasg att åka hem efter många timmar borta.

Föll lite svampvatten under hemresan och det är massor med plusgrader.

Bådar gott detta, kanske är barmark igen redan i morgon.

Av Sigge Svamphund - 9 december 2013 18:01

Glädjande nog kan jag meddela att jag sluppit drabbas av passa tråkhus idag.

Matte har behagat hålla sej hemma.

Men hon är bevisligen mycket mer dement än vanligt.

Skulle ut på min långrunda och hon kollade att kameran var med, vilket den var.

Så skulle hon ta en bild på mej, det är synnerligen viktigt att dokumentera alla mina

hundliga göromål med bilder.

Försök ta bilder när hon inte satt nyladdade batteriet i kameran!

Allt ska jag hålla ordning på, ska nog hota med att kasta ut henne så hon skärper sej.

Dessutom har jag förstått att hon minsann blåst mej på att träffa kompisar.

Både Siri, Färghandels Vilma och Rottis Helga hade kunnat tänka sej att umgås med mej idag.

Skitmatte blåste mej på allt med hänvisning till trött och folkilsken.

Nu missar ni bilder på en snygg Jack Russelbrud jag träffade i skogen, helt ny bekantskap.

Godissugna hundar missar bilder på blommande tall och björk där det växte en massa rådjurskorv.

Dessutom blommade det ett par buskar också med generöst med rådjuskorv.

Självklart finns det inga blommor kvar i skogen efter min framfart.

Jobbade gjorde jag också och hittade trattkantareller under lappmöglet.

Men som sagt inte en bild på alla trevliga saker.

Eftermiddagsrundan då satt batteriet i kameran men då varierade hon sej genom att glömma den hemma.

Fast ok, det hände egentligen inget av värde.

Hämtade en kotte  i Pinnaffären och lite andra vanliga hundgöromål.

Hade varit mycket bättre att ha bildbevis på alla mina sysselsättningar.

I morgon ska jag ha en sån där trevlig upptagen dag, det ser jag fra emot.

Min bil ska visst användas (verkligen på tiden) och jag ska bland annat till Eskilstuna och äta lunch.

Ska minsann se till att hon inte ens tänker tanken att glömma kameran för då kastar jag ut henne,

Sen kan hon bo i nån äcklig lappmögeldriva, fast de ska visst försvinna till min stora glädje.


Av Sigge Svamphund - 8 december 2013 17:58

Trodde faktiskt att matte tagit sitt förnuft tillfånga idag och att jag skulle slippa

passa tråkhus.

Dagen började nämligen väldigt normalt med vanligt morgontoalett.

Slappade en liten stund innan jag skulle ut igen.

 

Tydligen alldeles ensam hund i Malmköping i dag också.

Mötte faktiskt Sirihusse, men han hade glömt Siri hemma och jag hörde minsann vad människorna pratade

om, insåg att det inte skulle bli vad jag först trott.

 

Usch!

Nu håller spårvägen också på att försvinna under lappmöglet.

Tror det börjar vara dags att leta efter vårtecken.

 

Sen planerade jag att ta den här vägen för att fortsätta till Dunkvägen.

Kände behov av att kolla så inte min dunk farit illa av allt lappmögel.

Fick inte, otrevliga orden har inte tid hördes från skitmatte.

 

Jag SKA roa mej.

Alltså tog jag en nerblåst gren och gick mot vad som borde vara trevlig sysselsättning.

Min dötrista tillvaro behöver verkligen muntras upp.

 

Bara skit med hundbadet.

Är ju bara några dagar sen det faktiskt fanns lite vatten utan onödig is här.

Nu var minsann allt invaderat, jag som planerat bad.

Enligt tråkmatte ska man inte bada när det är 10 minus.

Dumheter, jag ska alltid bada!!!!!!

 

Konstiga åsikter har hon också.

Påstå att såna här infrusna alkottar är vackra.

Är de inte alls, det ska vara öppet vatten!

 

Eller som här, grenar och stenar är alldeles glaserade av fruset vatten.

Fullkomligt onödigt och allt annat än vackert.

 

Människobadet var lika fruset det.

Borde faktiskt finnas en pump nånstans som tillhandahåller öppet vatten till alla badsugna hundar.

 

Titta här!

Lappmöglets skadeverkningar, en massa äckliga isklumpar mellan tårna.

Nu måste jag se till att senilmatte kommer ihåg att smörja mina tassar varje dag så jag slipper dom.

Får väl se till att kådsalveburken står precis innanför dörren så det blir gjort.

 

Gå hem?

Det kan du drömma om tråkkärring!

Du kan passa tråkhus själv får du se hur urtrist det är, jag tänker sitta här jag.

Blev försedd med onödigt koppel och ivägsläpad.

Passerade torget som var lika rörigt idag, doftade faktiskt alldeles underbart från ett stånd och jag

lyckades bjuda mej på utsökt korv.

Träffade Pinnaffärens människovalpar som skulle sälja kransar och nåt annat mänskligt krafs.

 

Dagens höjdpunkt.

I ett gathörn träffade jag Färghandels Vilma som assisterade sin husse med nåt.

Bjöd henne på en del av mitt godis och beklagade mej om vad som väntade.

Vilma tyckte synd om mej.

Gick hem, drabbades av passa tråkhus i hundra evigheter (bara en timmer kortare än i går).

Bäddade med hallmattorna och sen väntade jag och väntade innan matte behagade komma tillbaka.

 

Undrar om hon har dåligt samvete?

Jag fick nämligen lön, en alldeles egen rådjurskorv.

Utsökt, men snålmatte förbjöd mej att käka upp hela lönen på en gång, fick bara en del.

Kan rekommendera rådjurkorv till alla godissugna hundar.

I morgon är jag lovad att inte behöva passa tråkhus utan få ta en lång skogsrunda och andra trevliga

saker och matte tänker hålla sej hemma.

Vet inte om jag tror på det?




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards