Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Tråkdags igen

Av Sigge Svamphund - 27 december 2013 18:01

Jaha jag som trodde att det skulle fortsätta med en massa trevliga skaer varje dag.

Så blev det inte.

Började redan i morse, släpades ut för morgontoalett fullt övertygad om att matte

önskar livet ur mej eftersom det föll svampvatten.

Har ju kanppt blivit återställd sen de svåra skadorna i onsdags.

När jag skulle på långrunda höll sej svampvattnet borta men tro inte att jag fick 

åka någonstans.

Nä det kan vi ta en annan dag............

 

Fanns inga hundkompisar ute nånstans.

De har säkert förståndiga människor som begriper hur farligt svampvatten är för oss.

Passerade genom en liten skogsdunge.

Fanns inga skoj jobb eller nåt annat heller.

 

Spårvägen var också övergiven.

Nån hade passerat men var sedan länge försvunnen.

 

Jag struntar fullständigt i vad du säjer.

Jag SKA gå och bada!!!!!

 

Inte ett spår av onödiga isen, den hade svampvattnet dödat.

Bara en massa alldeles underbart badvatten.

Vattenståndet är dessutom alldeles snart normalt igen.

 

Gick vidare, hade ganska tråkigt.

Bestämde att Dunkvägen skulle vara en bra väg idag.

 

Hm, titta noga.

Detta är ett av mina bättre spadiken för rediga lerinpackningar.

Trodde väl aldrig att jag skulle bli tvungen att mörda onödiga isen för att komma åt vattnet.

 

Bara för att den inte skulle få för sej att reinkanera direkt så städade jag och tog bort en massa

delar.

Tänkte att nu får den mycket svårare att återuppstå.

 

Nu måste jag kolla viktiga saker.

Tänk om Räv snott det som tillhör mej?

 

Ingen fara, min dunk befann sej precis där jag gömde den senast.

Roade mej rejält innan jag gömde den på ett annat ställe.

Vill inte använda samma ställe för då kanske den blir hittad.

 

Så kan jag meddela att våren har kommit till Malmköping.

Nu håller Videkissarna på att födas.

Mycket bra finns nog snart tussilago och murklor också.

 

Egentligen hade jag tänkt ta en sväng till hundbadet men...............

 

Nä jag ska hem NU!!!!!!

Har börjat falla svampvatten igen och då badar jag absolut inte.

Nu gällde det bara att komma hem innan skadorna blev för allvarliga.

Hade tur så jag kom hem ganska snabbt.

Slappade, blev bjuden på macka med gårdagens Ostronmusslingar till lunch.

Var ute på eftermiddagen.

En sväng in till Pinnaffären och inventerade mitt grankotteförråd där.

Passerade Prylaffären och fick ett smarrigt grisöra som försenad julklapp.

I morgon är jag lovad att bli skjutsad nånstans.


 
 
Ludde

Ludde

27 december 2013 23:31

Vet inte riktigt vad som är bäst! Regn eller snö? Egentligen är det nog bäst med sol på en strand... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards