Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Jobb och människovalparna

Av Sigge Svamphund - 26 december 2013 18:00

Efter gårdagen med de extremt svåra skadorna så blev detta en väldigt bra dag.

Tänkte att jag kanske skulle få slutföra Sörmlandsledsjobbet men det hade vi inte

tid med enligt matte.

Hemmaskogen väntade.

 

Heden var alldeles övergiven.

Inte en endaste hundkompis i sikte.

Drog till skogen.

 

Nu har jag i alla fall span på nåt skoj.

Hade nästan glömt att jag gömt den där.

 

Min gula kon som jag fyndade för länge sen.

Roade mej med den innan den gömdes på ett annat ställe.

Kan vara bra att ha flera gånger.

 

Jobbade.

Inuti den där ihåliga trädstammen där det brukar växa godis så växte det minsann Ostronmusslingar.

De hade matte aldrig hittat om det inte varit för min utmärkta nos.

 

Blev ett helt gäng,ska bli goda mackor till mej och matte.

Gick vidare i jakten på nåt skoj.

 

Titta vem som kom rusande i skogen med siktet inställt på mattes godisficka.

Siri.

Perfekt nu kanske jag skulle kunna få sällskap en stund.

 

Tjoho, nu ska vi ha skoj!

Fick sällskap med henne, mycket trevligt.

 

Men titta ute på sjön.

Detta är INTE bra, onödiga isen försöker vakna igen.

Hoppas att det var synnerligen tillfälligt och att den dött lika snabbt.

 

Nu uppstod det bekymmer.

Hörde hur Sirimatte sa fika, alltså skulle jag gå dit och fika.

Att matte sa har inte tid, det hörde jag inte.

Jag tänkte gå till Siri och matte gå hem, blev viljornas kamp som slutade med att matte vann.

 

Julen är slut och nu är det vår.

Lökväxterna är faktiskt på väg upp.

Borde alltså kunna jobba som murkelhund inom en snar framtid.

Gick hem en stund sen skulle jag åka till Eskilstuna.

Hamnade hos mattes mamma igen och där blev det extra trevligt.

Mina bästa människovalpar kom.

  

Har längtat efter som så det blev en massa gosande.

Deras pappa har flyttat ganska långt bort så det tar tid mellan gångerna som vi kan träffas.

 

Nä Oliver sluta inte.

Jag vill kela en massa mer och gärna busa också.

 

Som den artiga hund jag är så umgicks jag med Maria också.

Gäller att vara trevlig mot alla jag känner.

 

Sen skulle det ätas mat.

Oliver är duktig på att tända ljus numer.

Människorna åt en massa.

Jag fick också, köttbullar och fläskfilé, perfekt hundlunch.

 

Sen grejade jag en massa mera tillsammans med Oliver och Adam.

De fick sina julklappar från mej och matte.

 

Adam fick en katt som han önskat sej.

Först skulle jag inte få titta på den.

 

Jag fick kolla på katten.

Kontrollerade bara om den var bärvänlig, jag biter aldrig nånsin sönder några mjukisdjur.


Grejade runt en del mer med människovalparna, gäller att passa på när jag har tillfälle.

Sen kom matte på den korkade idén att det var dags att åka hem igen.

Nåt om att åka innan kolsäcksmörkret inföll.

Dumt, jag kunde ha fortsatt röja med människovalparna i många timmar till.

Att de också skulle åka var förstås en annan sak.

Känner mej mycket nöjd med min dag.


 
 
Kasper

Kasper

26 december 2013 21:42

Så bra att du är nöjd med dagen! Glad att du äntligen fick träffa dina små människovalpar igen, det kan ju inte bli så ofta när de flyttat så långt.
Konstiga idéer tvåbeningar har - FLYTTA!!?? Vad ka sånt vara bra för??
Hoppas i alla fall att du får en bra dag i morgon också. :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 december 2013 21:54

Ser ut att ha varit en alldeles purrfekt dag för en Svamphund som dig , Sigge :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

26 december 2013 22:05

Tycker det verkar synnerligen perfekt att svamphunden hittar godishunden på promenaden. För det är väl det hon är verkar det: certifierad godishund:)
Härligt att ni fick en så fin dag!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards