Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

När nästan inget går bra

Av Sigge Svamphund - 5 november 2013 17:45

Började redan igår kväll när jag gjorde min kvällstoalett.

Gick min stillsamma runda och lyfte på benet några gånger.

Nästan tillbaka vid min port så kommer sällsynt otrevlige grannen som jag och matte sedan

länge behandlar som luft.

Alltså luft syns inte alltså ser varken hon eller jag nånsin grannen.

Jag hade mitt onödiga koppel och var precis bredvid matte.

Grannen börjar omgående gapa och skrika om att matte ska hålla reda på hundjäveln.

Samtidigt så börjar han SPARKA mot mej och vråla ännu mer.

Matte kan bli väldigt arg, men hon kan också bli VANSINNINGT FÖRBANNAD vilket var

vad som hände nu.

INGEN sparkar varken mot mej eller någon annan och ännu mindre när jag inte ens tittat på

avskummet och än mindre gjort nåt.

Skulle för övrigt aldrig fall mej in att göra nåt heller.

Mattes ord ska inte upprepas i sin helhet men fara till helvetet och polisanmälan var det mildaste.

Jag blev ganska orolig, för det första för att han sparkade mot mej, som tur var utan att träffa

och sen mattes enorma ilska.

Inne igen så fortsatte matte att svära och förbanna.

Så blev det morgon.

Ingen idiotgranne ute när jag gjorde morgontoalett och inne igen så ringde matte til polisen.

Hon berättade precis vad som hänt.

Polisen sa att sånt ska man inte acceptera, varken att grannar oprovocerat börjar gapa på andra eller 

att avskrapet försökte sparka mej flera gånger.

Men....hade han träffat med en spark och jag hade försvarat mej då hade polisen kommit och

hämtat mej för att kolla om jag är farlig.

Samma sak om han skulle anmäla att jag gjort nåt som jag faktiskt inte gjort.

Då kan det bli så att de vill testa mej.

Nu blev det ingen regelrätt anmälan, men polisen vet vem grannen är och vad som hänt.

Om detta skulle upprepas så kommer matte att anmäla direkt plus att det finns vissa åtgärder vidtagna

nu.

Hur som helst är detta fruktansvärt otrevligt och inte vad någon ska behöva uppleva.

Blev en avslagen förmiddag.

Ingen skjuts nånstans.

 

Nåt trevligt i alla fall.

Siri var ute och rastade sin husse.

 

Titta här.

Att Sirihusse bara vågar försöka ta pinnen ur munnen på livsfarliga svamphunden.

 

Gick en sväng tillsammans med Siri.

Men sen skulle vi åt olika håll.

 

Vid skidbacken funderade jag på att prova sågspånsinpackning.

Har aldrig gjort nån sån.

Fick inte för matte.

 

Gick och badade i stället.

Troligen bättre eller det blev väldigt bra en liten stund.

 

Färghandels Vilma dök upp.

Hon hade minsann spårat mej en bra bit, trevligt att vara uppskattad.

Umgicks med henne och tanken var att vi skulle ha sällskap.

Men efter ett par hundra meter så upptäckte matte att mitt halsband var borta.

Det tas ju alltid av när jag simmar och borde alltså ligga vid sjön.

 

Inget halsband fast både jag och matte letade.

Vägen vi gått med Vilma genomsöktes tre gånger och finkammning vid sjön.

Men mitt fina halsband har gått upp i rök.

Om någon skulle hitta det så står ju mitt namn på det och alla vet ju vem jag är.

 

Extrem nödlösning.

Mitt onödiga koppel fick vara halsband också när jag inte kunde vara lös.

 

Detta ser ju lovande ut.

Siris hus.

Hon bor ju precis bredvid mattes människoveterinär och matte skulle hämta nåt hos människovetten.

Eftersom jag saknade halsband så skulle jag vara hos Siri medan matte fixade.

 

Bra!

Sirimatte begrep att jag var hungrig och serverade mej en massa god ost.

Siri hade inte ens kommit hem när jag kom dit.

Men hon kom innan jag gick hem.

Hemma så tog matte fram ett av mina gamla halsband.

Så skulle jag ut och åka, matte skulle fixa nåt.

När hon gjort det så sa hon ett magiskt ord.

MOLLY!!!!!

Begrep ingenting när vi kom till Hålan där Molly bor.

Hamnade inte alls hos Molly utan hos en fd granne.

 

Skumt.

Jag är vid fel hus men det luktar Molly här.

 

Puss på dej min blivande fru!!!!!!!!

Tänk Molly var ju där!

 

Träffade dessutom min gamla favoritgranne sen jag bodde i Hålan.

Umgicks mycket med henne.

Väldigt vad mycket nuvarande och fd grannar jag har va?

Blev ingen lång dejt med Molly, det ska bli en bättre nästa vecka hörde jag.

 

När jag gick ut för att åka hem så var det svampvattennedfall.

Men kolla regnbågen.

Den var helt otrolig i verkligheten, men blev inte så jättebra på bild.

Nåt med fel ljus enligt matte.

Nu hoppas jag att det blir lugn och ro i mitt hundliv och att min kvällstoalett blir en vanlig stillsam utan

en massa hot och sparkar.

 
 
Eva H

Eva H

5 november 2013 18:37

Vad jag tycker om eran gårdagskväll vet du redan....
Alldeles väldigt utmärkt just nu att du har en massa nuvarande och f.d grannar som känner dig :)
Jag måste erkänna att jag har en viss liten förståelse för att matten din inte tillät inpackning i sågspån.....
Håller allt vi har och talar med högre makt och så att ni ska slippa den där typen som lyckats lura sig till människogestalt! (Vad han är har jag inte klurat ut...)
PUSS på dig!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

5 november 2013 21:28

En sån otäcking till granne!!!
Om han åtminstone inte vore granne, utan bara på tillfälligt besök... :(

Du är ju världens snällaste, i alla fall mot människor (att du morrar lite mot mig hemma hos dig och försöker försvara min matte när jag vill vara hos henne, det är väl liksom bara naturligt, eller... hehehe...
Fast vi förstår att förmiddagen blev trist efter det mötet. Sånt gör en grå dag ännu gråare.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

6 november 2013 00:24

Vilken jamansotäck granne du hade mött :(
Fy jamans alltså
Så får man inte beté sig överhuvud taget.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
mollesnutten

mollesnutten

6 november 2013 06:52

En olycka kommer sällan ensam,först en otäck granne.Och sen förlorade du ditt fina halsband,tur att ingen annan kan gå omkring med det.Alla vet ju hur kändisen Sigge ser ut.

http://mollesnutten.bloggplaten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards