Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Sigge Svamphund - 11 november 2013 18:43

Ansåg som vanligt att jag ville åka till nån bra skog.

Nädå, har inte tid idag sa skitmatte.

Jag måste se till att skaffa eget körkort så jag slipper vara beroende av henne.

 

Inte en endaste hundpolare var ute och rörde på sej heller.

Tomt och övergivet.

 

Gå och bada är ju alltid ett trevligt nöja.

Nähä, sånt behövde jag inte alls ägna mej åt när det är frost och nästan minusgrader.

Skitmatte!

 

Titta så otrevligt!

Onödiga isen försöker vakna och invadera mina vattenpölar.

Dödade den självklart.

 

Försökte jobba.

Hittade bara dessa döda Svartnande kantareller.

Brukar finnas en massa Vinterskivling där, men den hade inte fötts ännu.

 

Usch!

Gräset är fortfarande alldeles vitt.

Sånt ska vara grönt.

  

Nåt skoj ska jag ju ha så jag hämtade min dunk.

Alla hundar borde ha ett gäng egna dunkar att roa sej med.

 

Blev tvungen att mörda ännu mer sån där otrevlig onödig is.

Bara en eller två raka vänstertassar så var den borta.

 

Så dagens fynd.

En alldeles övergiven gul boll.

Låg självklart bara och väntade på uttråkad svamphund.

 

Gick till hundbadet.

Passade på att bada med bollen, gick alldeles utmärkt, som gjord för att bada med.

Sen släpade matte hem mej.

Jaha, passa tråkhuset.

Hon försvann till nån sån där eländig människoveterinär.

Räcker väl med att hon var där förra veckan.

Ja, ja hon kom hem igen.

  Dumma kommunen.

Fontänen är fortfarande avstängd och jag ville fontänbada på eftermiddagen.

Inte var mina godisaffärer öppna heller.

 

Dagens höjdpunkt eller?

Passa brevlådan ihop med GrannGizmo några minuter.

Gick hem.

Insåg att hon minsann tänkte ge sej i väg igen!!!!!!!!

Nä nån måtta får det allt vara, passa hus två gånger på samma dag är två gånger för mycket.

Alltså såg jag till att få följa med.Är faktiskt trevligt att åka med min bil.

Matte hade kollat på en loppissida på Facebook och drabbades av hagalenskap.

En mycket sällsynt åkomma, men nu skulle det hämtas saker i Flen.

 

Akut behov av en ny köksklocka.

Nån som begriper varför hon absolut skulle ha denna?

 

Eller dessa?

Nya kaffemuggar.

Vet att hon faktiskt har kaffemuggar.

Men dess var ett fynd, handgjorda i keramik har kostat 110 kr/st och matte betalade 10 kr/st.

Klockan är också handgjord för den delen.

100 kr för detta är enlig matte ett superpris.

Jag bara hoppas att det inte drabbar mina godispengar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards