Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Sigge Svamphund - 4 november 2013 18:04

Precis som matte lovat så blev jag skjutsad till bra skog idag.

 

Fast det gäller att både smyga och vara snabb i början.

Hamnade nämligen på Sagostigen och hästmonstren klapprade hungrigt med monsterkäftarna när de såg mej.

 

Väl inne i skogen så gick jag in för att kolla arbetsplatser.

Här hade jag ingen framgång alls, var alldeles tomt.

 

Ingen idé att du kommer matte.

Det är tomt på den här arbetsplatsen också, trodde att det kanske fötts några svarta trumpeter men

det hade det inte gjort.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!

Min älskade bäck som var alldeles torr för ett par veckor sen nu finns det vatten!!!!!!

Gissa vilken hund som skötte bäcken länge och mycket noga?

Alldeles underbart att kunna få jobba med den igen.

 

Den här lågan den ligger alldeles fel.

Alltså bestämde jag att den skulle flyttas en bit.

I mina skogar där ska det vara som jag vill ha det.

 

Tror minsann att jag har en guldåder går där också.

Kanske ska börja gräva och sen shoppa loss i närmsta grisöronaffär.

Gick vidare, testade en massa trevliga spagropar om återuppstått igen.

Kollade arbetsplatser men de flesta var tomma.

 

Detta var en missräkning.

Trodde att bästa spagropen också fått påfyllning men där hade marken sörplat i sej allt.

 

Tröstade mej med att gå till min älskade bäck igen.

Grejade massor med den här också.

Nu när det äntligen finns vatten i den så behöver den verkligen all omvårdnad den kan få av mej.

 

Titta så fint.

Perfekt inpackade svamphundstassar.

Mycket välgörande för både päls, klor och trampdynor.

 

Vad är det där??????

Ska inte ligga vita fyrkantiga saker här.

Smög länge runt det för att kolla så det inte var nåt opålitligt,

Elaka skitmatte stod och skrattade och påstod att hon såg en larvig hund.

Hon måste ha haft sina vanliga hallucinationer eftersom jag inte såg nån annan hund där.

Konstaterade sen att det bara var en ensilagebal och inget att bry sej om.

 

Här kunde om matte varit lite snabbare en stor uggla fastnat på bild.

Jag skulle kolla om det fanns nåt skoj och då kom den utflygande.

Den blev troligen rädd för mej och när matte fattade vad hon såg var den redan borta.

Men häftigt att ha en stor uggla så nära inpå.

 

Så var det dags igen.

Tänk stolparna fick vara hela ett helt år.

Men nu är alla saboterade igen, vad matte sa det vill ni inte veta och jag vägrar skriva alla ord hon

uppfann.

"Bara" att slå ner nya i vår och sen återstår det att se hur länge de får stå kvar.

 

Detta ser i alla fall bra ut,

Är min älskade bäcka inlopp från sjön och det rinner vatten.

Bra, jag hoppas verkligen att det fortsätter fyllas på och rinna in ännu mer i bäcken.

 

På tiden.

Var länge sen jag var vid mitt bad och fikaberg.

 

Matte hade inget fika med, men bada gick alldeles utmärkt.

Mycket simvänligt.

Matte kollade en massa tallar men inte hade det fötts några blomkålssvampar där inte.

Gick tillbaka.

När vi var nära jägarnas tillhåll så drabbades jag av onödigt koppel och sen smög matte.

Nåt om att ugglan kanske kommit tillbaka och det skulle vara så skoj att få den på bild.

 


Nix, ingen uggla.

Bara en massa Hälgevalpsklövar.

 

Beundra gärna mitt fantastiska gap.

Ni skulle höra hur det låter när mina käftar av stål smäller ihop om vattnet.

Tror till och med att häst och komonster skulle fly om de hörde det.

Släckte i alla fall törsten.

 

Hittade mängder med såna här Grönmusslingar.

Fanns flera hundra på gamla nedsågade grenar.

Tyvärr ingen matsvamp men de är fina att titta på.

I alla fall om man som jag och matte är svampnördar.

 

Titta!

Jag har jobbat och hittat en liten blomkålssvampvalp.

Hoppas att den hinner bli vuxen så jag kan komma och hämta den om en vecka eller två.

 

Jaha, dags att gå tillbaka till bilen och åka hem.

Kände mej väldigt nöjd med min skogsrunda, allra mest med att svampvattnet äntligen lyckats ordna till

en massa mer spa till mej och påfyllning i sjön.

Hoppas det kommer massor med mera.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards