Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Sigge Svamphund - 21 november 2013 17:53

Faktiskt en tråkdag på många sätt.

Senaste tiden har Gizmogranne inte mått riktigt bra.

I morse så fick matte veta att det var dags för Gizmos sista resa.

 

Hej då Gizmo!!!!!

Nu är du på andra sidan regnbågsbron som en ung och frisk hund igen och busar säkert med alla hundkompisar

du lärde känna under ditt drygt 14 åriga hundliv.

Jag och matte ska försöka trösta din matte så gott det går, vi lider med henne och även vi kommer

att sakna dej mycket.

Bilden den snodde matte från Gizmos matte eftersom hon inte orkade leta bland våra bilder.

För övrigt så har det inte hänt speciellt mycket idag.

Släpades ut för morgontoalett i svampvattennedfall, mycket otrevligt.

 

Släpades ut igen med den usla mänskliga motiveringen att jag behövde röra på mej och uppsöka en gran eller två.

 

Nu har jag rört på mej och uppsökt granen.

Kan vi gå hem nu, det försöker komma svampvatten.

Skitmatte påstod att jag faktiskt kunde vistas ute en stund till.

 

Kollade noga många gånger men alla andra hundar har minsann förstående människor som inte släpar ut dom

när svampvattnet hänger i luften och det blåser iskallt.

Alltså hittade jag ingen att umgås med.

 

Vad är detta?

Ser nästan ut som om någon försökt bygga minihinder till hästmonster.

Men till min stora glädje fanns det inga spår av såna.

Visade matte Ostronmusslinvalparna igen och nu plockade hon dom.

 

Struntade i stigen till sjön och mina badplatser.

Försökte nämligen komma mer svampvatten och då badar jag ju av princip inte.

 

Försökte jobba.

Men de Föränderliga tofsskivlingarna hade vandrat över regnbågsbron och blev kvar i skogen.

Inte fanns det nåt annat skoj heller.

 

Inte hade det fötts fler Ostronmusslingvalpar på lågan bakom mej heller.

Usch, känns inget vidare detta, jag vill fortsätta att jobba mycket.

  

Den här björken ska inte drälla här.

Låg i alla fall inte här sist jag passerade.

Funderade ett tag på om jag skulle flytta på den, men kom fram till att den får ligga kvar.

 

Jo tänk om jag hade hittat denna för nån vecka sen eller så...........

En alldeles för gammal Blomkålssvamp.

Ja, ja får väl hålla koll på tallen nästa år igen.

 

Ta av mej onödiga kopplet NU!!!!!!!!!

Jag struntar i vad du säjer , jag tänker visst gå och hälsa på Siri.

Skäms för att erkänna det, men matte vann så det blev inget besök hos Siri.

Var faktiskt minst hundra år sen jag träffade henne sist.

Besökte Pinnaffären en snabbis, lämnade svamp och tog en kotte som tack för hjälpen.

 

Hallå Prylaffären!

Har ni nåt godis till sugen svamphund?

Jodå jag fick godis.

 

Nästan hemma.

Träffade min rottisgranne Helga.

Trevligt med hundsällskap en stund.

 

Hon är ganska snygg faktiskt Helga.

Fast på bilden är det mattes godisficka som drar och jag har ju som sagt slutat ragga.

Resten av dagen har gått i slöhetens tecken.

Hoppas på en mer aktiv dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards