Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Sigge Svamphund - 28 november 2013 17:57

Vad annat var att vänta idag än en tråkrunda+

Egentligen hade matte faktiskt tänkt att vi skulle åka till en skog.

Men det blåste så förbaskat att hon inte alls hade nån lust.

Dumheter om att det faktiskt kunde falla träd i skogen så den där bra skogen tar vi

en annan dag.

Skulle alltså till hemmaskogen.

 

Alltså detta är förnedrande.

Inte nog med att hon var tvungen att ta en bild, jag hann inte till mina granar.

Vad sjutton gör en nödig hund i behov av diskretion mitt på Heden?

Ett elskåp är faktiskt bättre än inget alls.

Kollade efter sällskap men det verkade bara vara jag ute i hela Malmköping.

 

Gick till tråkskogen.

Fanns inga färska spår av mina kompisar.

Faktiskt länge sen jag såg till flera av dom, undrar var de håller hus egentligen?

 

Men nu är det bråttom.

Måste kolla om min närmaste sjö drabbats av samma otrevligheter som Vithajssjön.

 

Ingen onödig is så långt ögat nådde!!!!!!

Kändes mycket bra.

Skitmatte förbjöd mej att ut och simma, nåt mänskligt korkat påhitt om att det blåste för mycket.

Ja, ja roade mej rejält bland vågorna istället.

Huvudsaken är att jag har fri tillgång på vatten.

När jag var klar där så bestämde jag mej för att kolla ytterligare en badplats.

 

Men nu går det för långt!!!!!!

Vad är detta??????

Onödiga isen försöker invadera MIN badplats!

 

Enda positiva.

Det blåste så mycket att det knakade rejält i iseländet där ute i vasskanten.

Med tur så tog blåsten död på den idag.

Lyckades bara  spaa lite i strandkanten.

Gick vidare, hände inget spännade alls, fanns inte ens svamp att jobba med.

  Träffade en granne från andra sidan gatan.

Hade ett gäng pinnkastningslektioner med Linda, hon lärde sej snabbt.

Gick vidare och hade tråkigt.

 

En blommande godistall.

Får vara glad för det lilla i dessa tråktider.

Självklart så länsade jag hela tallen.

 

På väg hem.

Detta är en av alla bra affärer i Malmköping.

Titta här, jag ställer mej tittar in och ser riktigt bedjande ut.

 

Har alltid framgång, bara att gå in i affären.

Susanne som äger den vet att jag ALDRIG får nåt godis så jag försåg mej.

Tur att det finns affärsinnehavare som tänker på godissugna hundar.

Gick hem och slappade medan matte höll på med tråk.

Ut på eftermiddagsrunda.

In en sväng i Pinnaffären och testade en ny pinne.

Fortsatte och fick godis vid Prylaffären.

Inte nog med allt eländigt mänskligt tråk matte håller på med.

 

Hon har köpt present till sej själv också.

Undrar om jag ens kommer att få gå ut?

Drygt 600 sidor svamphistoria tänker hon hänga med näsan i,

SUCK människor alltså....................


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards