Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 november 2013

Av Sigge Svamphund - 1 november 2013 18:00

Trodde faktiskt att matte skulla ha den goda smaken att skjutsa mej till nån av

mina bra skogar idag.

Tänkte ju använda min nya reflexväst blkand annat.

Hade inte sån tur enligt tråkmatte skulle vi inte ha tid att åka till trevliga skogar.

 

Vanliga tråkiga hemmaskogen skulle duga åt mej idag.

Kollade arbetsplatser och hittade några trattkantareller, ville inte matte ha.

 

I godisstammarna så växte det godis.

Vet inte riktigt vad jag anser om det, säker tillväxt där kan antyda vinter och total arbetslöshet.

 

Dessutom hade det fötts Vinterskivlingsvalpar där.

 

Övergick till att styrketräna istället.

Måste ju hålla kroppen i form och mina nackmuskler tränas bäst genom att balansera små tandpetare.

 

Skulle kolla om mina Ostronmusslingar växt till sej.

Men då...................

 

Hej Schäfer Freja, det var länge sen sist.

Umgicks  en del med henne.

 

Hm, Freja får minsann sitta på rampen som matte förbjudit mej att springa på pga alla hål.

Hundlivet är orättvist.

 

Hade fötts mer ostronmusslingvalpar.

Matte gav Frejas husse en lektion i svampkunskap, alltså lära sej att känna igen såna.

 

Sen skulle vi åt olika håll så jag fortsatte på egna tassar.

Hittade inget spännade och inte dök det upp fler trevliga hundar heller.

 

De här mördarsniglarna har tydligen glömt bort att gå och lägga sej för vintern.                                                             Eller i alla fall denna.

 

Gick till sjön.

Lite, lite har vattnet ökat men fortfarande saknas minst 1,5 meter.

 

Nä jag simmar inte.

Det funkade inte än, fortfarande för lite vatten.

 

Men titta där på andra sidan sjön.

Ett vårtecken!!!!!!!!

Spårvagnarna är vakna igen alltså är det vår.

Kanske kan jobba som murkelhund i nästa vecka?

 

Matte hittade svamp utan min inblandning.

Spna här Stinkmusslingar bryr jag mej inte om.

De är inte ätbara men matte tycker att de är vackra.

 

På väg hemåt och jag har bråttom.

Brukar aldrig ha bråttom hem och det var inte hemma som var mitt mål heller.

 

Tänkte passa på att använda ett av de stora spaana på Heden innan marken sörplat åt sej allt.

Men så var det den där lilla detaljen med mina spaskall så det blev ett kort besök där.

Kom hem och dfå inträffade nästa märkliga sak.

Ringde på min dörr och så visade det sej att skitmatte minsann helt utan min tillåtelse GETT BORT mitt

köksbord!!!

Nu är det tomt i köket och jag har inget bord att sova under där.

Dumheter, var minsann inget fel på det inte.

Fast jag ska visst på ett annat i morgon .

Hoppas jag verkligen så det blir ordning på tillvaron igen.

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Det äör ordning på butikerna i Malmköping.

Godisutdelaren i Prylaffären hade åkt hem men hade lagt ut godis till mej på fönsterbläcket.

Gillar service till godissugna hundar.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards