Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 10 oktober 2013 17:40

Haft en bra hunddag.

Matte har sina ljusa stunder och bestämde att vi skulle åka till en skog jag inte besökt.

 

Nya ställen är alltid trevliga brukar finnas mycket skoj där.

Om inte annat en massa trevliga dofter.

 

Men när det är skogsvanvårdat på detta sätt så är det verkligen mindre trevligt.

Bara en åker kvar.

 

Nu vet jag hur jag ska åtgärda vinterns arbetslöshet.

Jag tänker bli bilhandlare.

5 grisöron, 15 knorrar och 98 köttbullar per bil tycker jag är ett ok pris.

Säljer dom i befintligt skick till den händige, lite skruvande och nån reservdel så kommer de att vara

som nya igen.

 

Lerig grusväg under tassarna det var verkligen länge sen.

Kändes väldigt bra.

 

Provade granar också, alldeles utmärkta.

 

Helt osannolikt!

Minns knappt när jag hittade ett sånt här lerigt spadike senast.

Gjorde helt fantastiska inpackningar.

 

Ännu bättre!

En alldeles osimmad sjö.

 

Enligt matte är det otroligt vackert med höstfärger och spegelblankt vatten.

 

Detta är mycket vackrare, sjön blir ordentligt provsimmad av mej.

Testade den massor med gånger och den utföll till full belåtenhet.

Sen jobbade jag.

 

Gissa om jag fick massor med beröm när jag visade denna för matte.

Blomkålssvamp.

Växer alltid vid foten av gamla tallar och är en utsökt god svamp.

I år har vi nog kollat minst 100 000 tallar utan att hitta nån.

 

Hittade en liten valp också och dessutom ytterligare en i samma storlek som den första.

Matte påstod att jag är värd min vikt i grisöron så jag ska nog bli en fet soffpotatis nu.

 

Gick vidare i skogen, letade arbetsplatser men hittade inga.

Hittade nåt annat i stället.

 

Den här.

Detta är en Bottall.

Förr så drogs människor igenom den och tallen drog åt sej deras sjukdomar.

 

Så här gjorde de alltså med människor då.

Naturens läkande kraft ni vet.

 

Överallt i tallen så syns det gamla hål efter att människor hämtat hjälp där.

 

Inte för att jag är sjuk men jag skulle i alla fall botas eller nåt.

Alltså skulle jag genom hålet.

 

Här kommer jag genom den för sjuttioelfte gången eller nåt.

Fick passera igenom väldigt många gånger för att matte skulle få en bild som inte var suddig eller visade

endast en tass eller nåt sånt.

Alltså kommer jag att bli en urgammal hund efter dessa övningar.

Gick runt ett tag till i skogen men hittade inget att jobba med.

Fast det kan säkert finnas enorma mängder med bra arbetsplatser där.

 

På väg hem.

Stora sjön Dunkern var lika vacker den, alldeles spegelblank.

 

Matte har lärt mej att man ska dela med sej till andra.

Stackars Pinnaffären har letat lika förtvivlat efter Blomkålssvampar som jag och matte.

Alltså lämnade vi in hälften av dagens skörd där.

Pinnaffären blev alldeles överlycklig och jag fick en extra snygg pinne också.

Har faktiskt serverats macka med stekt Blomkålssvamp, utsökt hundmat.

Ovanpå det så smällde jag i mej ett rejält grisöra också för väl utfört jobb.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards