Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 21 oktober 2013 18:02

Börjar faktiskt med en bild på rymligen Balder.

 

Så här såg det ut hela dagen och hela kvällen igår.

Totalt utslagen Balder som bara sov och sov.

I dag är han däremot sin gamla vanliga jag och studsar runt hela tiden, men med en skillnad.

Han närmar sej INTE ytterdörren.

I dag då......................

Nu är det ju slut på tråkveckan så jag kan återta mina skogar.

Perfekt för matte hade den goda smaken att skjutsa mej till Sagostigen.

 

Hittade en vägkon som jag funderade på att roa mej med.

Men så struntade jag i det, kom på att jag nog hade viktigare saker för mej i skogen.

 

De äckliga monstren de trodde minsann att de skulle ha svamphundsfrukost.

Ha!!!!!!

Jag blåste dom på det, lyckades smyga iväg och undkomma dom.

 

Äntligen inne i skogen.

Nu tänker jag jobba som fyrbent etappledare, sköta bäcken, leta svamp och en massa annat viktigt.

 

Jädrans Vilda grisar att ställa till det.

Så här såg det minsann inte ut sist jag var här, de ska inte böka sönder mina skogar.

 

Ser ni Vilda grisen som försöker se ut som en liten rotvälta full med mossa?

Riktiga typer det där.

 

Alltså min högt älskade bäck, den som jag ömt vårdat sen dagen efter jag flyttat till matte.

Nu finns den inte mer.

 

J*kla skittorka!!!!!!!

Här ska det porla och forsa och jag ska kunna spa och sköta bäcken på allra bästa sätt.

Inte minsta lilla droppe nånstans.

 

Här ska det vara en bra arbetsplats.

Äckligt lappmögel fortfarande och bara en trattkantarell.

 

Min allra bästa spagrop.

Brukar göra underbara inpackningar här medan matte läser gästbok.

Alldeles torrt, dammade nästan.

 

Ja, ja mitt rotvältespa innehöll i alla fall lite vatten.

Perfekta tassinpackningar.

 

Stackars Hälga kom ivägen för jägarnas kulor.

Tydligen ska Vilda grisarna få hennes päls.

 

Där är MIN tunna!

Gick inte att rulla för den var full med vatten, men jag kunde i alla fall dricka och det där vattentunnemonstret

visade sej inte idag.

 

Mer rester av Hälga.

Trodde att det var min lunch, men det satte matte stopp för.

Fick inte alls ta med mej diverse ben, kött och pälsrester.

 

Sen gjorde jag årets märkligaste fynd.

Vad gör denna mitt i skogen??????

 

Undrar om jägarna har tänkt sej att börja serva vandrare på min långa Sörmlandsledsetapp med kontanter?

Fast det är synnerligen dåligt med affärer efter etappen förstås.

Eller så ska de ta ut pengar och sen lägga i skärmskyddet som gåva till den fyrbenta etappledaren.

Många grisöron blir det.

Kan tala om att större delen av jaktlaget där är poliser ifall nån funderar på bovar och banditer.

Så var det egentligen meningen att jag skulle gå till sjön.

Men skulle bara kolla en tall.

 

Jodå, när jag jobbar så gör jag det ordentligt.

Blomkålssvamp är ju en extrem bristvara detta ökenår.

Men denna räcker läääääänge.

 

Min markeringskotte är normalstor, alltså knappt en decimeter lång.

Enligt matte är jag värd min vikt i grisöron när jag gör såna här fynd.

Fast det blev ju en miss.

Kom aldrig till sjön för där skulle matte ha kollat efter blomkålssvamp men om det sitter några där så

hade hon inte fått som med sej.

Denna tog upp allt hon hade att plocka i.

Var alltså bara att vandra tillbaka till bilen igen.

 

Hittade en fin Biskopsmössa på väg tillbaka.

Men den står kvar på sin trädstam.

 

Och de där eländiga monstren de tror att de ska få svamphundslunch.

Jag la benen på ryggen jag.

 

Går alldeles utmärkt att smita genom skogen för dit kommer inte hästmonstren.

Åkte hem, eller matte stannade vid Pinnaffären.

Skulle lämnas klibbtickor och visas blomkålssvamp.

Senilkärringen GLÖMDE att släppa ut mej ur bilen!!!!!!

Alltså missade jag alla bra pinnar, fast hon dumpade en del av blomkålssvampen där.

Ska nog hämta upp några lönepinnar en annan dag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards