Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 12 oktober 2013 17:26

Gäller att passa på att besöka skogarna nu innan tråkveckan.

Idag belv jag skjutsad till Döda älgenskogen, var ett tag sen jag var där.

 

Gäller att kolla att allt är som det ska.

Typ att inga andra försökt pinka in mitt revir.

 

Bäcken har inte fått önskad påfyllning av vatten.

Lyckades i alla fall spaa lite i den.

Gick vidare och kollade arbetsplatser som alla var tomma.

 

Mattes så kallade svampfynd.

Vargmjölk, ganska söta svampar men inget att ha.

 

Så höll hon på med en massa såna här fullkomligt onödiga bilder.

En sjö utan att jag är i den är bara onödig att fotografera.

 

Nähä, ingen påfyllning av vatten här inte.

Det ska befinna sej uppe vid stenarna om det är normalt.

Lyckades i alla fall simma en del.

 


Ännu mer fjant utan mej.

Borde faktiskt förbjuda såna här bilder i min blogg.

 

Bestämde mej för att gå in i skogen och jobba.

 

Äsch, detta är i alla fall svamp och min jobbarabstinens är svår.

 

Men kremlor i detta skick blir kvar i skogen.

 

Prydde mej med en massa vissna löv.

Dålig idé för de trillade av lika fort igen.

Så skulle jag gå till andra sjön var det planerat men.......................

 

Vi är inte ensamma i skogen.

Jag vet att det är nåt där borta.

 

Nä, jag tänker INTE ta ett steg, jag ska hålla koll på detta något.

Matte stod precis bredvid mej och tittade och tittade utan att se nåt.

 

Allt som fanns att se.

En alldeles tom skog,

 

Drabbades av onödiga kopplet eftersom jag var på helspänn och bara stirrade och vädrade.

Satt så länge, länge och ibland ställde jag mej upp men vägrade gå.

Matte försökte få med mej åt andra sjön men jag totalvägrade att gå åt det hållet.

 

Till slut efter närmare en halvtimme på samma plats så bestämde jag mej för att gå.

Men samma väg som vi kommit och hela tiden på helspänn.

Tittade och vädrade men inget synligt.

 

Jag vet att detta nåt är där nånstans.

Men varken Hälge, Rådjur, Vild gris, Hjort eller Lodjur syns till.

 

Ute på den lilla vägen igen.

Slapp onödiga kopplet, men jag hade span på skogen hela tiden, struntade till och med i att besöka sjön igen.

Matte hade önskat våt och lerig mark för då hade hon kanske i alla fall kunnat se spårstämplar av detta

märkliga.

 

Nä, jag vill inte vara här jag vill till min bil!

Så här har jag aldrig nånsin uppfört mej tidigare i den skogen.

Sprang som om jag var utsatt för hälsovådligt regn.

 

Kom nångång jag vill bort här ifrån.

Var ganska långt från skogen där detta märkliga var men jag hade fortfarande span.

Matte gick nästan baklänges för att försöka se nåt.

Men inget syntes nånstans, bara jag som tydligt visade att det inte alls var nåt som jag ville träffa

som höll till där.

 

Så äntligen tillbaka och på plats i Hulken.

Kändes väldigt tryggt och bra.

Matte har funderat hela dagen på vad sjutton som kan ha rört sej där och som jag tyckte så instinktivt

illa om.

Vi möter ofta vilda djur men aldrig att jag reagerat som nu och inte ens velat vara kvar i skogen.

Resten av dagen har inte hänt så mycket.

Planerar för ett party här på bloggen i morgon för den fyller år då.

Så måste jag be er alla att hålla tummarna hårt i kväll.

Ni vet katterna Volvo och Scania som behöver ett hem att tillbringa sin ålderdom i.

Nu har det ringt ett par till matte som kommer och tittar i kväll.

Hoppas, hoppas att de är riktigt, riktigt seriösa och kan erbjuda Volvo och Scania en bra ålderdom.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards