Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Mot okända mål

Av Sigge Svamphund - 25 oktober 2013 18:05

I dag skulle jag till nån garanterat folktom skog.

Matte har väldiga och mycket jobbiga bekymmer sen gårdagen och fundera

över såna gör hon bäst i nån avlägsen skog.

Såg att det fixades mackor till mej och bryggdes kaffe till henne.

Hamnade i bilen och hade ingen aning om vart vi skulle, det hade inte matte heller.

Åkte och passerade ett par tänkbara ställen som det inte blev.

 

Till slut så hamnade jag här.

Mycket bra var evigheter sen jag var här sist.

 

Hade självklart massor att kolla överallt.

Bland annat en massa arbetsplatser, men de var tomma.

 

Där emot så fanns det en och annan spagrop.

Inte de perfekta som vanligtvis finns där utan bara såna här små.

Välbehövliga svampvatteneffekter.

 

Här inne brukar det vara mycket kantareller.

Tomt, hittade bara tre trattkantareller, löljigt!!!!!

 

Om ni funderar på vad jag pysslar med så håller jag på och gör en inpackning av svansen.

Funkar jättebra att ligga så här då medan svansen drar åt sej leran.

 

Hej då matte!

Du är så eländigt långsam så vi ses sen.

Jag har väldigt, väldigt bråttom just nu.

Försvinner som en prick i fjärran.

 

Dags att komma nu?

Jag har suttit här vid Krusbärssjön i flera veckor och väntat på dej!

Har inte badat här sen nån gång i somras.

 

Som med alla andra sjöar.

Ett elände när jag ska simma, det gick men jag fick ge mej långt ut för att kunna göra det.

 

Vattentjuvens våldsamma härjningar syns.

De där stenarna har alltid varit dolda av vattnet tidigare.

 

Tänker du stå där ute hela dagen?

Jag brukar minsann alltid käka mina mackor här och det är dags nu.

Jo hon kom, men det blåste så kallt där att vi skulle leta reda på ett annat fikaställe.

 

Fortsatte längs med sjön.

Badade mer och kollade arbetsplatser.

Mest elände, lågt vatten och inga arbetstillfällen.

 

Titta, jag har hittat en annan grillplats.

Ska vi grilla?

Skulle vi inte göra.

 

Ta fram MINA mackor!!!!!!!

Jag är hungrig!

Begriper inte varför människor alltid är så långsamma.

 

Äntligen lite ordning.

Mycket gott med macka efter allt badande.

 

Här blåste det inte så det var ganska varmt och skönt.

Efter fikat så kollade matte typ en miljon tallar ifall det skulle växa blomkålssvamp vid nån av dom.

Gjorde det inte.

 

Ytterligare en sån där sten som aldrig nånsin synts till förr.

Då har matte varit vid Krusbärssjön många gånger varje år sen urminnes tider.

 

När fika och bad var avklarat så ansåg jag att vi skulle fortsätta ännu längre bort i skogen.

Men matte hade andra åsikter och dessutom påstod hon att hon visste att det inte skulle finnas

några arbetstillfällen för mej.

 

Kom på att jag faktiskt missat ett viktigt ställe.

Lika bra att snabba på dit.

 

Äsch, här var det alldeles omöjligt att simma.

Brukar vara en utmärkt badplats.

 

Jaha påklädd igen så det är väl bara att torka av mej det värsta då och inse att det är slut

på det roliga.

 

Syns knappt men jag hittade i alla fall en trevlig spagrop.

Gäller att passa på innan marken slukar dom, de försvinner nämligen ganska snabbt.

Marken behöver varenda droppe av svampvattnet.

 

Sista försöket att jobba.

 

Tre röksvampar är ju bättre än inget.

Men de står kvar i skogen, de och två trattkantareller hade inte räckt till nåt.

 

Tillbaka i min bil efter ganska många timmar i skogen.

Ägnade hemresan åt en del pälsvård.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

På eftermiddagen fick jag inte ens varken tigga godis vid Prylaffären eller hämta pinnar i Pinnaffären.

Det är faktiskt en hundlig rättighet att göra sånt varje dag.

 
 
Eva H

Eva H

25 oktober 2013 21:20

Svansspat ser faktiskt bra kul ut :)
Och vad har du skaffat för tjusigt hårnät där längre ner? Nya modet för skogshund eller?
Ta nu hand om din matte! Tur hon har dig att göra sällskap med när hon behöver så'na där "tanketurer" i skogen.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

25 oktober 2013 23:05

När min matte känner sig ungefär som din gör nu, då lägger sig min matte i sängen och drar täcket över huvudet.
Bra för dig att ha en matte som i stället söker sig till skogen.
Ökentorkan är över nu, det ska visst falla en hel del regn närmaste tiden. Så du ska se, nästa år är allt som vanligt igen.

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards