Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Upptagen

Av Sigge Svamphund - 28 oktober 2013 18:06

Har haft en upptagen hunddag, alltså helt i min smak.

Visste att jag var bjuden på lunch men innan dess skulle jag till skogen.

Planen var att jag skulle ha besökt nån bra skog på väg till Eskilstuns, men demensmatte

glömde min reflexväst hemma.

Alltså blev det inte nån av de skogarna,nåt om dumt att chansa ifall nån jägare glömt att gå hem.

 

Hamnade på Djurgår´n mitt i Eskilstuna istället.

Ja, ja går lika bra det ibland.

 

Mycket svampvatten har det ju kommit, men inte fanns det spa där det brukar inte.

Troligen har snustorra marken sugit åt sej allt.

Blev ganska besviken då jag planerat pälsvård.

 

Kan jag inte spaa får jag väl roa mej med annat.

Under en massa löv gjorde jag ett fynd.

 

En borttappad människovalpsvante.

Såna kan man ha mycket skoj med.

Med tråkmatte snodde den till slut och hängde den i en buske.

Så började jag snurra runt en tall, visst att matte behövde ha nåt skoj idag.

 

Jodå, det går minsann bra att jobba mitt i Eskilstuna också.

En blomkålssvamp höjde mattes humör ordentligt.

 

Dessutom ett ovanligt snyggt exemplar och ganska stort.

Fick massor med beröm för mitt väl utförda jobb.

 

Nähä, inte här heller.

Bakom mej borde det vara ett perfekt spa men tröstiga marken hade snott allt svampvatten.

Hade ju annars varit perfekt belöning efter svamphundsjobbet.

 

Hittade ett ypperligt markeringsverktyg och tänkte jobba mera.

 

Äsch, har brukar det finnas arbetsplatser med svart trumpetsvamp.

Men inte i år var alldeles dött.

 

Rotade under några stenar, tänkte att det skulle finnas skoj fynd där.

Gjorde det inte.

Sen var det dags att gå till min bil.

 

Nu är det bråttom.

Matte har sagt det magiska ordet.

LUNCH.

 

Serverades köttbullar, potatis och stuvade morötter hos mattes mamma.

Utsökt gott.

Sen blev det underligt, helt plötsligt så fick jag leta godis hemma hos mattes mamma.

Upptäckte att matte försvunnit och jag skulle passa mattes mamma.

Är ett enkelt jobb att passa henne.

Matte återkom efter att ha varit hos Bödeln.

Hörde märkliga historier om hemska blå spännband runt huvudet, spotta vassa saker tvärsöver ett rum.

Bäst att bespara er detaljerna om mattes uppförande där.

 

Jaha och ni fikar, skulle jag kunna få nåt kanske?

Jodå jag blev bjuden på skorpor.

Sen var det dags att åka hem igen.

När jag åkte hem så började svampvattnet vräka ner.

Nu hoppas jag att alla klarar av stormen utan att blåsa bort eller drabbas alltför hårt.

Håll hårt i era människor om ni måste ut.

 
 
Eva H

Eva H

28 oktober 2013 20:25

Först fortsätter jag att skicka sympati till din matte - jag darrar vid blotta tanken......
Se'n får jag då gratulera till svampen! Jättefin!
Här lyckades vi faktiskt med en liten kisstur nu, för regnet hejdade sig en liiiiten stund i alla fall.
Blåser en del, men inte särskilt mycket inte, vi ska tydligen undkomma. Tänker på västkustbor, skåningar, smålänningar, Ö- och Gotlänningar.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

28 oktober 2013 21:45

Här har vi inte sett ngn blåst än, mjau hoppas den däringa stormen håller sig borta.
Vi vill inte blåsa bort, *Fniss*

http://katternasblogg.blogg.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 oktober 2013 23:12

Här nere så blåste det visst 44 m/s som värst ikväll. Inte konstigt att det var svårt att få upp bildörren och ytterdörrar hos folk ikväll säger matte som jobbat ikväll
Vilken fin Blomkålssvamp du hittade !

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards