Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 9 oktober 2013 18:11

Tänker faktiskt börja med ett par bilder till från igår.

De första glömde demensmatte att ladda upp.

Var inte bara jag som fick present utan även matte.

 

Denna är så misslyckad att den är bra.

Matte skulle ta bild på det hon fått, men Balder ansåg att han minsann skulle kolla hur Kaspers katter

luktar.

Hela hans huvud hamnade som skugga på bilden.

 

Detta var vad matte fick.

Ett par snygga varma och sköna halvvantar, nu utan Blader skugga.

Kaspers katter måste ha lämnat många hälsningar för alla katterna luktade länge och noggrant.

 

Denna har jag snott från Kaspers blogg.

Visst syns det hur fruktansvärt synd det är om mej, ALDRIG får jag bada!

Den våta pälsen är bara en synvilla.

I dag då..........................

Har inte hänt så mycket, tråkmatte påstod att jag kunda ha en vilodag eftersom jag var så upptagen igår.

Dumheter, jag behöver aldrig vilodagar.

Skulle i alla fall åka till Eskilstuna för att köpa en ny säck med mat till mej.

 

Hoppsan!

Matte trodde för en sekund att bilen körde på fel sida, men den satt fast i en bärgningsbil.

Tålamod äör en dygd när det går i 40 km på 90 vägen och dessutom en massa backar och kurvor som gör det

svårt att köra om.

Till slut kom vi i alla fall om och kunde använda normal hastighet.

Så råkade matte titta i backspegeln.

Snabbt som ögat hissade hon upp glorian från fotknölarna och körde fullkomligt änglalikt hela vägen

till Eskilstuna.

Bakom oss hade vi både en polis MC och en polisbil hela vägen, alltså typ poliseskort.

Märkligt att de inte kom på idén att stoppa matte, det är ju annars deras favoritnöje.

 

Blev ingen skog idag.

Hamnade på Djurgår´n istället.

Var ett tag sen jag var där så det var ju trevligt.

 

Går till och med att låtsas att man är i skogen.

 

Normalt brukar jag ha en massa trevliga arbetsplatser där.

Kollade massor med såna men alla var tomma.

 

Sopor är ju onödigt att stoppa i papperskorgar.

Mycket bättre att hänga dom i träd enligt korkade människor.

 

Dagens nöje.

Letade fram en massa godis bland alla löv.

Sen åkte jag och hälsade på mattes mamma.

 

Ingen lunch nu heller.

Somnade under köksbordet bara för att visa vilken tråkdag detta är.

 

Bjöd mej i alla fall på några skorpor.

Efter såna är det viktigt att torka sej.

Den här matten är en superbra torkmatta och fungerar lika bra om det kliar nånstans.

Så skulle jag åka vidare.

 

Jaha och i hur många evigheter tänker du köpa mat till mej?

Faktiskt var hon tillbaka tämligen snabbt.

Åkte hem, såg till att matte tog fram en del av Kaspergodiset till mej.

 

Gick ut på eftermiddagen.

Insåg att det går att utföra svamphundsjobb i Pinnaffären.

Vet inte vad detta är för art, fanns ytterligare en sort men den bilden blev inte bra.

Matte tänker visst släpa hem båda sorterna.

 

Passerade Prylaffären också.

Berättade att jag minsann aldrig nånsin får nåt godis vid närmare eftertanke får jag inte mat heller.

Blev bjuden på godis.

Skönt att det finns människor som begriper sej på uttråkade svamphundar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards