Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 7 oktober 2013 18:12

Faktiskt så har det inte hänt nåt av värde idag.

En alldeles normaltråkig hunddag.

Ingen skjuts till de stora skogarna inte.

 

Jaha, dagens nya gropar i gatan.

Jag som hade bestämt att jag skulle gå den här vägen.

Blev tvungen att ta en annan väg utan staket och märkliga gropar.

 

Gick genom en liten skog där jag inte gått på ett tag.

 

Kunde tydligen ha gått tipspromenad där.

Hittade några såna här lappar och matte kunde alla svar.

Undrar om jag hade vunnit grisöron?

 

På lågan bakom mej där brukar jag hitta en massa ostronmussling, men inte idag inte.

Alldeles tomt.

 

Där emot så träffade jag Schäfer Freja.

Var ganska länge sen sist, dejtade inte eftersom jag ska bli en stadgad hund.

Men vi umgicks i alla fall en del medan människorna pratade tråkprat.

 

Matte som inget begriper påstår att jag inte är alldeles till min fördel här.

Begriper ingenting, jag är alltid snygg på alla bilder!

 

Gick vidare.

Grävvansinnet hade drabbat spårvägen också, märkliga hål under rälsen.

Talade om vad jag tycker om det.

 

Bada var det...........

Ännu värre i sjön, där jag står ska det vara vatten.

 

Jag vill ha 200 mm svampvatten NU!!!!!!!!!!

Här brukar det gå alldeles utmärkt att simma, vattnet når mej knappt till magen.

Är inget skoj att bada när jag inte kan simma ordentligt.

 

Bestämde mej för att gå och jobba istället.

Gick inget bra, alla svartnade kantareller hade dött tork och frostdöden.

 

Men svart trumpet då?

Lika bra att gå och kolla några arbetsplatser.

Hittade tre vuxna, de står kvar.

 

På ett ställe som varit tomt hela hösten hade det faktiskt fötts några valpar.

Undrar om de hinner bli vuxna innan de vandrar över svamparnas regnbågsbro?

 

Hittade nästa grävvansinne efter Dunkvägen.

Ytterst korkat att gräva ner rör här, nu är en bra spagrop saboterad.

Funderade på att gräva bort röret.

 

Hittade faktiskt en subbe med en massa röksvamp på.

De är kvar matte ansåg inte att vi skulle ha dom.

 

Matte envisas med att det är väldigt vackert när det är såna här färger.

Ointressant.

 

Ska nog prata med den där kommunen.

Jag accepterar inte en massa korkade rör överallt.

De borde tänka på svamphundar som behöver ha sina spagropar kvar.

Om nu svampvattnet skulle komma i rejäla mängder så behöver jag faktiskt ägna mej åt omfattande

pälsvård.

 

På väg hem så träffade jag en av alla mina bästa människovänner.

Mycket trevligt för det blev en hel del skoj bus.

 

Ännu bättre.

Det är alltid godisservering också.

Bara att se utsvulten och bedjande ut.

Gick hem och slappade medan matte höll på med tråk.

På eftermiddan så levererade jag gårdagens klibbtickevalpar till Pinnaffären.

Om klantmatte hade haft kameran med sej så hade det blivit fina bilder på mej med en nejlika i munnen.

Men självklart hade hon den hemma, allt ska jag hålla ordning på.

I morgon då ska jag roa mej.

Ska åka och hälsa på Kasper och hans katter.

Känns som om det kommer att bli en bra dag då.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards