Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Sigge Svamphund - 17 oktober 2013 18:07

Hade tru idag och blev skjutsad till skogen.

Denna vecka så finns det nämligen en skog som är alldeles befriad från skjutk*ta jägareländen.

 

Gröna männenskogen.

Dessutom stängd vägbom, ännu bättre inga gröna män som oroar min tillvaro.

 

Lika bra att meddela min ankomst och pinka in reviret igen.

 

Hann inte långt innan det var dags att jobba.

Hittade en del vuxna trattkantareller, detta eländes år får man vara glad för det jobb som går att utföra.

Många av mina arbetsplatser var som vanligt alldeles tomma.

 

Hm, nån har försökt pinka in mina träd.

Såg självklart till att rätta till det genom höga benlyft.

 

Som sagt man ska vara glad för det lilla.

Här brukar det nästan gå att simma när det är normalt.

Blev i alla fall en väldoftande (förskräckligt stinkande enligt matte) inpackning.

Tänkte gå och kolla till mitt vinterdass.

Nu hoppas jag ju att det inte ska bli så illa att jag måste utnyttja det i vinter men det är bra att vara

ordentligt förberedd.

 

Näh, nåt vinterdass skulle inte kollas.

Där var det fullt med gröna män.

Kommer fler tillfällen.

 

Den här vägen är bra, för där är det aldrig några gröna män och stör mej.

Dessutom var det ett bra tag sen jag gick där så jag hade en hel del att pyssla med.

 

Kunde faktiskt jobba.

Två kantareller, men de fick vara kvar, matte ville inte ha bara två stycken.

 

Tänk jag minns en tid för länge sen, typ i våras.

Då var detta skogens allra största och bästa spa, vilka otroliga inpackningar jag gjorde där.

I bland har det nästan gått att simma också, men det känns som en mycket avlägsen tid det.

 

Gick vidare i skogen.

Hörde hur det både skällde jakthundar och sköts långt, långt bort, men där jag var rådde frid.

 

Närmade mej Krokodilsjön men på väg dit så jobbade jag.

 

Så lunchen är fixad.

Hittade en stubbe alldeles full med rökslöjskivling, mycket god svamp som växer nu på hösten.

Sen planerade jag för bad i Krokodilsjön.

 

Fanns vatten kvar i den och det var alldeles vindstilla.

Enligt matte väldigt vackert.

 

Skulle du möjligen kunna ta av mej reflexvästen så jag får bada?

Jag badar nämligen inte när jag är påklädd så jag väntar, har inte halsband heller vid bad sen matte för

länge sen läste om en hund som höll på att drunkna när den fastnade med halsbandet ute i en sjö.

Ska bara sa matte..............

 

Fjantbilder.

Nåt om att det var så vackert med svart vatten och de guloa näckrosbladen och löven.

Om hon nu gett sjutton i fjantbilderna så hade jag säkert hunnit bada.

 

Ska INTE bada jag ska till min bil och det snabbt.

Svampvattennedfallet skadar mej allvarligt och jag badar ju av princip inte när sånt kommer.

Hade ett par kilometer till min bil och de var alldeles för långa.

 

Titta här.

Det är taget inifrån min bil och det öser ner svampvatten.

Perfekt att det kommer för det behövs enorma mängder för grundvatten, bäckar, sjöar allt.

Men jag ska som sagt befinna mej inomhus då.

 

Hemma igen.

Nä, jag tänker inte kliva ur min bil.

Skitmatte har parkerat flera meter från porten och det öser ner svampvatten, när nedfallet upphört då kan

jag tänka mej att gå in.

Släpades brutalt ut ur Hulken och kastade mej mot porten.

Slappade och serverades macka med rökslöjskivling till lunch.

Slappade mer, tänkte inte alls gå ut på eftermiddagen trodde det kom svampvatten.

Gjorde det faktiskt inte så jag kunde gå min runda utan skador,

Nu kan det gärna få vräka ner och kvällstoalett behöver jag inte alls göra.

Kan drömma om kommande spa, sena svampar och annat trevligt istället.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards