Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Blev värre och trevlig post

Av Sigge Svamphund - 29 november 2012 18:05

Inte uppfylldes min önskan om att lappmöget skulle vara borta inte.

Vräkte ner när jag gjorde kvällstoalett och näär jag gjore morgontoalett var det vitt överrallt.

 

Så här tycker jag om lappmöglet.

Tänkte att om jag var tillräckligt effektiv så skulle det försvinna.

  

Hm, igår var minsann hela Heden ett underbart spa.

Idag hade lappmöglet dolt allt.

Skit jag som tänkt roa mej rejält.

Blev blåst på en dejt också.

Passerade hos Schäfer Freja och trodde att kanske..............

Nä matte stoppade bara nåt ointressant i brevlådan där.

 

Vintern verkar ha spritt sej överallt.

Såg faktiskt att det stod spårvagnar ute så då borde det inte vara vinter.

 

Tog Vilda grisvägen eftersom matte vägrade passera sjön med mej.

Nåt om absolut inte badväder, var det visst tänk om onnödiga isen anfaller.

 

Jodå, jag finns alldeles vid granarna.
Turen var nämligen med mej och jag hade hittat ett par vägspa men här finns nåt bättre.

 

Inne bland alla granar finns det en ganska väl dold nästansjö.

Hade mycket skoj där länge.

 

Hittade intressanta saker ute på ängen också.

Jobbade ganska hårt där.

 

Titta så fint!

Jag grävde fram ett bra spa med fantastiska inpackningsmöjligheter.

Notera gära alla lerstänk i snön så förstår ni hur hårt jag jobbade.

 

Visst är det äckligt!

I går var ju skogen i alla fall delvis befriad från lappmögel men det var då.

Jag försökte faktiskt jobba för under lappmöglet finns det svampar, men matte ville inte ha.

 

Får väl odla champinjoner i pälsen då.

Fast detta är såna där äckliga lappmögelklumpar som fastnat.

Klarade i alla fall tassarna eftersom matte smort in dom med kådsalva.

 

Där nere är min sjö och hundbadet,

Ingen onödig is finns det så jag borde ha fått gå och bada.

Fick jag inte för badkrukan, gick hem och hae tråkigt mean matte gjorde annat tråk.

Fast så hämtade hon posten.

 

Paket till mej!

Var väldigt länge sen jag fick egen post senast så jag öppnade snabbt och effektiv.

Läs papperskräp över hela golvet.

Min post innehöll gott godis som snälla Jesper och Assar.

Snabbare än blixten så smällde jag i mej ett ben och en burgare, kvar är bara en smarrig klöv som

skitmatte hann gömma.

TACK snälla Jesper och Assar det var alldeles utsökt.

     

Var inte bara godis utan en svamp med också.

Aha, när jag inte letar upp svampar och matte slutat plocka då flyttar tomtarna in i dom.

Matte la beslag på denna och ställde den bland de andra svamparna.

Finns faktiskt några prydnadssvampar i detta hus också.

Hoppas att morgondagen blir roligare än denna dag.

Typ lappmöglet försvunnet eller nåt


 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

29 november 2012 19:15

Hej! Jag tror inte alls att du ogillar vinter och snö, det är bara din dumma matte som gör. Säg åt henne att skaffa en spark så ni kan susa fram på vägarna, det blir lagom motion åt er båda. Sen måste du lära dig kommandona vänster, höger och stanna annars hamnar ni i diket, hihi
Kram

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

29 november 2012 19:28

Snöklumparna gillas inte här heller, men annars har vi ju tyvärr helt olika åsikter om snön...
Kul att det smakade! Bara du inte smällde i dig plastpåsen också...
Och så vet du nu då varför matten din inte plockar fler svampar, hon är ju bara snäll mot tomtarna ju!
(Kan avslöja att du nästan blev bestulen... Tollardamen Penny var synnerligen intresserad av min kasse med paketet när jag passerade dem på väg till brevlådan:D)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

29 november 2012 20:11

NÄSTAN skam till sägandes Sigge - jag har slutat bada! För i år. Men jädrans vad jag plöjer i den snö som finns! Blev så exalterad att jag rymde hemifrån i över fem minuter i förmiddags! När matte bar in loggs!
Hehehe, hon blev både sur och orolig...
Men det är ju självklart att jag inte rymemr på riktigt - så var är egentligen problemet?
Imponerad av att du gräver fram lerspa - när det finns snö! Fast såna där äckliga snö- och nästan-is-klumpar i pälsen ... det är verkligen bläähh!!
Hoppas det blir vår snart!!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

29 november 2012 23:25

Lika bra att gå i ide... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Malin

Malin

30 november 2012 14:42

Va kul med egen post :) Och vilken fin liten tomtesvamp :)
Önskar er en fin helg.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards