Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Sigge Svamphund - 2 november 2012 18:17

Jodå, matte lever och högerhanden sitter kvar trots gårdagens skräckupplevelse med vithajarna.

Hörde mycket märkliga ljud från grannen hela kvällen och idag går det ett envist rykte i

köpingen om hur en kvinna med en sheltie setts vandra runt och gapskratta omotiverat.

Jag har haft en ganska tråkig hunddag.

Inga dejter eller åka och hälsa på kompisar inte.

Nä jag fick nöja mej med att dra runt i hemmaskogen.

 

På väg mot skogen och jag ska bara kolla en sak.

Jodå mina kantarellvalpar lever och hade växt några millimeter.

Skitmatte ville inte ha dom.

 

Drog in i skogen i stället på jakt efter nåt skoj.

 

Jaha, det här var trevligt.

Växte en massa korv och köttbullar på stubben.

Misstänker starkt att det har nåt samband med presenten jag fick av Kasper i går.

Han gav mej nämligen smarriga öron och korv och köttbullar som jag inte alls fick käka upp i går.

 

Mina ostronmusslingvalpar hade växt sen sist.

Fanns så många att matte plockade utan att gnälla.

 

Hm, nu växte det köttbullar i skjulet vid spårvagnshållplatsen.

Slukade självklart alla.

 

Passerade sjön och passade på att bada ordentligt.

Litar inte alls på den där onödiga isen, vem vet när den tänker anfalla igen?

 

Så växte det korv i berget.

Mycket trevligt att det växer sånt lite här och där men kan också vara ett illavarslande tecken på

att arbetslösheten är nära.

 

Döda trattkantareller.

Korkade matte tyckte att det var väldigt trevligt att de dött.

Behöver jag tala om att våra åsikter går isär?

 

Hittade dumken igen.

Låg precis där jag gömde den sist och hade väldigt skoj.

Så gjorde jag ett alldeles nytt fynd också.

Funderade på om det skulle kunna vara värt några köttbullar.

 

Skitmatte!

Detta är mitt senaste fynd och jag ska inte alls ha det på mej!

Hon som ingent begriper påstod att ingen vill köpa skyddsglasögon med bara ett glas.

Tror jag visst att nån enögd stackare vill så jag gömde dom för kommande behov.

 

Så hittade jag en korvtall.

Var otroligt att det kunde växa godis på så många ställen idag.

 

Jaså matte, du tänker gå åt det hållet.

Jag funderar faktiskt på helt andra vägar jag.

Blev tvungen att springa ifatt henne eftersom hon inte klarar sej utan min uppsikt.

Det var då jag hittade vårtecken.

 

Kolla spårvagnarna är vakna alltså är det vår.

Egentligen helt logiskt eftersom det kommit fem lappmögelflingor och onödiga isen varit på besök.

Perfekt detta. nästa vecka borde jag alltså kunna börja jobba som murkelhund.

Blev ingen lång arbetslöshet i år.

Såg förövrigt ännu fler spårvagnar längre bort så det är vår.

Gick och passade hela stora kakfabriken medan matte handlade där.

 

Om ni bara visste så ljuvligt det doftar här.

Alldeles fullt med misslyckade kakor, jag kunde ha smält i mej alla.

Kakor är gott!

Tro nu inte att jag kom åt dom, nä då det såg minsann skitmatte till.

 

Eftersom jag inte fick äta upp dom så pinkade jag så att alla begriper att de där tusentals kakorna 

faktiskt tillhör mej.

Finns alltså kakor i alla behållarna som syns på bilden.

Tror jag ska gå dit på egen tass nån dag utan mattes inblandning.

I morgon väntar visst skoj saker igen.

Men jag får inte veta vad för då kommer jag att gå och sätta mej på gatan nu och vänta enligt matte.

Hoppas det är imorgon väldigt snabbt nu.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards