Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Sigge Svamphund - 9 november 2012 18:06

Det är ingen ordning i min tillvaro längre!

Ok, lappmöglet har försvunnit och håller sej förhoppningsvis borta nu.

Skulle på långrunda, gick till min bil eftersom jag amsåg att det var dags att bli skjutsad till

nån bra skog,

Nä sa tråkmatte vi hinner inte idag. Vadå inte hinner, jag hade minsann precis hela dagen på mej!

 

Passerade kakfabriken.

Kolla alla behållare med säkert ursmarriga kakor och den som tittar nog ser ett gäng som har

fest där.

Undrar varför fåglarna får festa på alla kakor?

Där borde vi hundar ha ett jätteparty anser jag.

 

Drog vidare och nu har jag span på något MYCKET intressant.

 

Turen var med mej.

Schäfer Freja var ute och rastade sin husse.

Mycket trevligt med dejt och dessutom fick jag veta att jag och Schäfer Freja numer är kollegor.

Hon ska börja jobba som fyrbent etappledare på Sörmlandsleden etapp 20 (jag sköter 22 och 22:2)

Matte har visst ganska många fingrar med i att jag och Freja blir kollegor.

Hur som helst så gav jag Freja en massa goda råd om hur man bäst sköter sitt viktiga uppdrag.

Människor missar ju så förtvivlat mycket som är viktigt för vandrande hundar och jag har många års

erfarenhet numer.

När människorna var klara med allt tråkprat så var det dags för mej att dra vidare.

 

Gå du matte, jag kommer snart ska bra..................

 

Men stå inte där uppe och tjata om att jag ska komma!

Vattnet är ljuvligt, kom hit och prova istället.

Behöver jag ens berätta att hon totalvägrade?

 

Gick en bit på Sörmlandsledsetappen som ska skötas av Freja.

Den är illa skött under ganska lång tid så Freja får mycket jobb i början.

Sen hände det.

Jag försvann och matte hörde hur jag lät fullkomligt hysterisk.

Gjorde jag absolut inte, jag bara berättade att jag inte alls var nåns middag.

 

Va, jag skällt hystersikt och låtit som jag haft en hoper häst och komonster i hasorna?

Nä du måste ha hört fel.

Jag har bara suttit här och funderat på om jag passar i visset gräs med rimfrost på.

Matte trodde inte alls på mej och ännu mindre när hon såg en massa alldeles färska spår av Hälge.

 

Hm, det luktar minsann av det där inne i skogen.

Var ett synnerligen dumt drag av mej att visa att jag kände det.

För matte ansåg att vi skulle lämna Hälge ifred och bestämde att det var slut på skogen.

 

Jo matte, hundbadet där nere till höger.

Skule vi möjligen kunna gå dit?

Nähä, människor och deras korkade tider.

Har inte tid måste gå hem fick jag höra.

Gick hem och drabbades av passa tråkhus i flera tråktimmar medan matte var i Eskilstuna och gjorde

ännu tråkigare saker.

Säja hej då till sin moster tillsammans med sin mamma och sånt tråk.

När hon kom hem insåg jag att hon absolut inte ska släppas ut på egen tass.

Hon hade av någon outgrundlig anledning släpat med mitt onödiga koppel!

Undrar vad hon skulle med det till egentligen?

Hennes mamma går väldigt bra utan sånt.

Dessutom hade polisen haft ett sånt där akut behov av att titta på hennes körkort och kolla om hon var nykter.

Sånt behöver jag faktiskt vara med och kontrollera.

Nu är jag lovad att slippa passa huset i alla fall ett par dagar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards