Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Sigge Svamphund - 15 november 2012 18:00

Blev en bra hunddag detta.

Inget passa tråkhus eller åka till Eskisltun och titta på människor som håller på med tråk.

Ok matte är ganska tråkig eftersom hon är trött av allt tråk

 I alla fall skulle jag få en ordentlig skogsrunda idag vilket även innebar leta efter mattes bortslarvade

energi.

Hamnade i min bil och sen åkte vi.

Fanns planer på Bäverbäcksskogen men är var det öppen vägbom så antingen Gröna män eller timmerbilar.

Vid vägen till Vithajssjön var också bommen öppen.

Slutade med att jag hamnade i skogen med Bäversjön.

 

Hann knappt in i skogen innan jag blev väldigt sugen på smarrigt gräs.

Utsökt var det och matte som inget begriper påstår att om jag nu älskar gräs så mycket kan jag faktiskt

äta sallad också.

Kan jag inte alls, sallad är äckligt och gräs är gott!

 

Ännu bättre.

Sist var det onödig is på min bra spabäck.

Nu var den försvunnen och jag kunde greja mycket.

 

Drog vidare efter vägen.

Försökte jobba men trattkantareller ska det fortfarande inte vara.

Grejade med andra viktiga saker i stället.

 

Du matte ta och vakna och kom och titta vad jag hittat.

 

Visst är den fin?

Har överlevt både snö och kyla.

Fanns faktiskt många fina, minst ett par liter som skitmatte vägrade att plocka.

 

Undrar om hon kommer att ändra sej?

Det finns nämligen alldeles nyfödda valpar också.

Hoppas det fortsätter att vara varmt så de blir vuxna.

 

Tittade till mina engelska kompisars hus.

Allt var i sin ordning frånsett att Vilda grisen försökt plöja upp ängen.

Jag roade mej kungligt med tunnan istället.

 

In i skogen och nu hade jag planer.

Den här stigen leder till ett bra ställe.

 

Där mellan träden så skymtar Bäversjön ch jag har en utmärkt badplats där.

 

Här brukar jag spaa lite och matte bara kliva över ett litet dike.

Mycket vatten var det för jag kunde minsann simma.

 

Hörru badkruka jag är över när tänker du egentligen komma?

Badkrukan totalvägrade och gick åt andra hållet!

Shit, jag missade ju alldeles den superbra badplatsen!!

Simmade tillbaka och följde med, vågra inte släppa henne på egen tass.

Då virrar hon säkert bot sej och jag får ägna en massa energi åt att leta efter henne.

 

Är du alldeles säker på att du inte vill ha trattkantareller?

Fanns mängder med jättefina, men de är kvar i skogen.

 

Spaade en del i andra bäcken men ville fortfarande bada ordentligt.

 

Så där ja.

Det går att komma till Bäversjön från andra ställen så jag fick mina bad.   

Vadå komma upp ur vattnet och åka hem?

Jag tänker faktiskt stå kvar här och njuuuuta länge..................

Trött och hungrig matte känns ganska ointressant.

 

Blev tvungen att kliva upp.

Tog ut min frustration på en gammal trädstam.

Kom på att det kanske är dags att tillverka lite flis om det blir kallt.

Hundar som behöver sån kan hör av sej jag har till salu på olika ställen i mina skogar.

Åkte hem och slappade.

Gick ut på eftermiddagsrunda och bestämde att jag inte tänker släppa in matte i Pinn/blomsteraffären

utan igentejpad mun.

Hon gick in för att skaffa en ny blomma.

Jodå, de blev underhållna, skulle skaffas en gullranka men byt plats på u och a så får ni namnet på

det som matte trodde hon skulle ha.

Ska lämna henne hemma när jag har ärenden till den affären.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards