Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Sigge Svamphund - 14 november 2012 17:35

Undrar vad jag egentlign ska berätta om idag.

Kanske att detta är förta blogginlägget från min nya dator.

Matte har fixat och grejat och installerat åt mej så nu funkar allt jag behöver.

Blir nog bra detta.

Har haft ganska tråkigt idag.

Slapp i alla fall passa tråkhuset och rasta våran snälla granne.

Åkte med med till Eskilstuna.

Inledde med att passa bilen när matte fixade nåt.

 

Bäst att berätta att jag har anlänt.

Kunde ju finnas snygga tikar om ville träffa mej.

 

Hm, mattes mammas bil.

Den var det väldigt länge sen jag åkte med, kände för en åktur men blev blåst.

Hamnade där mattes moster bodde, änade mej mest åt att slappa medan matte och hennes mamma sorterade

saker.

Packades massor också.

 

Gick ut en sväng.

Massor med nya dofter, men inte en endaste annan hund fanns det att träffa.

 

Hade varit pås in plats att träffa en eller annan snygg tik för fler träd var alldeles fulla med såna här

mistlar.

Har hört att man ska pussa snygga brudar under såna.

Egentligen så borde matte ha klättrat upp i ett träd och hämtat ett par åt mej så kunde jag ha planterat

dom i mina hemmaskogar.

 

Oj då, undrar vad et egentigen bor för hund här?

Den syntes i alla fall inte till när jag passerade.

 

Gick in och övervakade människornas arbete, gäller att hålla koll så de inte slöar till.

Blev fikadags, jag fick en egen macka men människornas ser så mycket godare ut.

Jodå jag fick smaka, men när mattes mamma försökte ge mej en bit med äckelsallad på så vägrade jag 

äta innan den var borta.

Ska inte bli förgiftad av sallad inte!

Sen upphörde arbetet och jag skulle åka bil igen.

Fick passa min bil vid en kyrkogård medan människorna gjorde tråksaker.

 

Hittade nåt som påminde lite om skog där så jag rastade mattes mamma en stund.

 

Jo, det var ok, men inte en endaste svamp fanns det.

Hittade däremot spår av hästmonster, undrar vad de gör nästan på kyrkogården?

Åkte och råkade ut för passa bilen igen medan matte gjorde tråk.

Funderade en hel del på hur mycket tråk männikor ska utföra på en och samma dag.

Verkar vara massor i alla fall just nu.

På väg hem så tankade matte min bil.

Tur för bilen att hon var trött och hade huvudvärk och inte orkade.

Hörde nämligen nåt om att tortera bilen i den där tortyrkammaren avsedd för bilar.

Har varit med om sånt och det är vidrigt!

Bilar och hundar behöver aldrig torteras!

I morgon är jag faktiskt lovad en lång skogsrunda i bra skog efterom människorna behöver lite ledigt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards