Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Sigge Svamphund - 13 november 2012 18:29

Visst att det skulle bli en tråkdag med en massa tråktimmar när tråkhuset skulle passas.

Men det började ju väldigt bra.

Hade mina aningar eftersom jag hörde delar av ett telefonsamtal igår.

 

Jaha, här sitter jag på Heden och väntar och väntar.

När ska min okända dejt dyka upp?

 

ÄNTLIGEN!!!!!!!!

Jag hade faktiskt väntat i minst fem minuter och där kommer hon.

 

Hej Boxer Coffy!

Det var många månader sen vi dejtade sist, så trevligt att ses igen!

Vi drog iväg på det som skulle bli dagens runda.

 

Coffy och hennes matte hittar inte alls på andra sidan spårvägen så jag skulle lära dom en eller annan 

bra väg.

Funderade på om jag skulle ta med Coffy ner till alla kakbehållare och ha party men det tyckte inte 

människorna.

 

Nä här var det stopp. Coffy vågade absolut inte gå över bron.

Bara att vända.

 

Vi ägnade oss åt en massa skoj bus istället.

 

Hamnade på Vilda grisvägen.

Den är bra för från den så når man många skoj ställen.

 

Bara vi har passerat ängen så kommer vi in i skogen.

Där inne finns det massor med skoj.

 

Som här jag visade en av alla mina underbara spagropar.

Tyvärr så försöker onödiga isen visa sitt fula tryne igen men den var lättdödad idag.

 

Visade massor med annat skoj som finns inne i skogen.

 

Självklart så jobbade jag.

Måste ju visa brudarna att jag gillar att jobba och inte bara latar mej.

Fast Coffymatte ville inte heller ha trattkantareller.

 

De här ville hon däremot ha.

Massor med fina Rödgula trumpetsvampar,

Kändes väldigt bra att jobba och nån ville ha mina fynd.

 

Så där.

Coffy insåg snabbt hur underbart det är att spaa och vikten av att sköta sin päls.

Gillar verkligen brudar som begriper hundlivets väsentligheter.

 

För övrigt så anser jag att vi är ett väldigt vackert par.

Eller egentligen så klär jag ju i alla mina brudar.

 

Blä, jag vet precis var vi är och inser att det roliga håller på att ta slut.

Vill inte, och jag visste ju vad som väntade.

 

Hej då Coffy, vi ses en annan dag!

Hörde som tur var att människorna pratade om fler gemensamma rundor.

 

Vadå gå hem.

Jag kan faktiskt passa Heden i stället för tråkhuset

Fick inta passa Heden för matte.

Hon försvann och var borta i massor med timmar tar tydligen tid med Begravningsbyrå, planera tömning

av moster lägenhet och annat tråk.

Jag fick rasta Gizmomatte en snabbis eftersom matte var försvunnen så länge.

Jo hon behagade ju dyka upp till slut.

Antar att hon hade dåligt samvete för jag fick present.

 

Hon har sina fördelar min matte.

Hon hade varit och köpt en ny dator till mej, så långa frånvaron kan till viss del vara ursäktad.

Ska fixas lite med den i kväll, men jag räknar med att kunna blogga från den i morgon.

Matte kan få ärva min gamla stationära alternativt köpa den för några grisöron.

Har inte riktigt fattat beslut om vilket ännu.

I morgon väntar massor med tråkgöra för matte igen.

Men jag slipper i alla fall passa huset, jag får följa med.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards