Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Sigge Svamphund - 8 november 2012 17:56

Jaha, den här dagen blev då inte roligare än den i går.

Vaknade av mattes osande svordomar.

Sen skulle jag göra morgontoalett och förstod precis varför hon lät så illa.

 

Ttta så min stackars bil ser ut.

Den ska vara grön och inte ha en massa äckligt vitt lappmögel på sej.

 

Usch, en massa lappmögel på gräsmattan också.

Matte började omgående planera för vinteridet och ska det vara så här följer jag med.

Gick in och slappade.

Skulle på längre runda, fortfarande inga vinterdäck så jag blev inte skjutsad nånstans.

 

Läbbiga lappmögelt låg kvar.

Synnerligen irriterande detta.

 

Inne i skogen fanns det i alla fall bara fläckvis.

Hittade en del översnöade trattkantareller som matte självklart inte ville ha.

 

Vinterskivlingar på ett alldeles nytt ställe.

Perfekt, jag blir i alla fall inte helt arbetslös ännu.

 

Ännu bättre, i en ihålig trädstan så hittade jag min favoritboll.

Undrar hur sjutton den hade hamnat där.

Tog ju hem den sist.

 

Så där ja.

Mitt i skogen så lyckades jag fynda min och mattes Sörmlandsledschef underhållsanvarige Calle.

Han var ute och kollade den etappen som går precis här.

Mycket trevligt för han är väldigt, väldigt bra på att busa med mej.

Avlyssnade en massa mänskligt tråkprat också.

Jag och matte har en del fix på våra etapper och matte kände för att göra det nu och på stört.

Kan bli vår imorgon så vi kan ut och fixa.

Busandet tog slut och vi skulle åt olika håll.

 

Hela skidbacken var full med lappmögel.

Då kan de ha skidsäsong idag så kör vi vår imorgon.

 

Den där normalt milsvida utsikten var precis lika grå och dimmig som matte känner sej just nu.

 

De där stackars ostronmusslingvalparna på rampen hinner nog aldrig bli vuxna.

Alldeles begravda i lappmögel.

Fortsatte att dra runt i skogen och busa med min boll.

 

Skitmatte har som vanligt gömt den och jag har fruktansvärt bråttom att hitta den.

Självklart så hittade jag den varje gång.

Så började det falla en massa hälsovådligt regn och då ska jag hem.

Fick gå hem.

 

Ägnade mycket tid åt att passa svamp menar blodpuddingstorken.

Får jag inte jobba och matte vägrar plocka mer svamp så fungerar svamptorken ypperligt till att torka

blodpudding i.

Gissa om det doftade utsökt.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Allt lappmögel borta, hälsade på i Pinn/blomsteraffären igen och busade lite. Fast matte skulle göra tråk

där.

Alltså kolla nåt med blommor till kommande begravning.

Gick hem.

 

Min julklapp kom fram och jag hade sysselsättning ganska länge med att få ur alla bitar med

torkad blodpudding.

Förövrigt så anser jag att jag borde faktiskt få ätat upp resten av blodpuddingen.

Torkad sån har väldigt kort hållbarhet, men matte har gömt den.

I morgon måste jag visst passa huset ett tag medan matte fixar ihop med sina mamma.

Men lite skoj ska jag väl hinna med i alla fall hoppas jag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards