Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Sigge Svamphund - 11 november 2012 18:12

Jaha så har jag avverakt ytterligare en dag i mitt eländiga hundliv.

Morgontoaletten behövde jag absolut inte göra eftersom det ösregnade. Tog sin lilla tid att

läka skadorna efter den.

Men regnet upphörde och då skulle jag på längre runda.

 

Skulle gå en runda om jag inte gårr på flera månader.

Hm, de hade grävt upp gatan, funderade på om det var sapservice till hundar där.

Var det inte alldeles torrlagt.

 

Jaha jag skulle tydligen genom fiendeland enorma komonsterhagen.

Enligt matte så hade monstren gått hem till sitt monsterhus sen länge.

 

Perfekt hon hade rätt för grindarna var öppna.

Sist jag paserade här var de stängda och låsta och matte kröp i leran under dom.

Det var faktiskt sevärt ;).

 

Jo den där ån som rinner här.

Jag behöver provbada.

Nähä, tråkmatte som inget begriper förbjöd mej att bada där.

 

Fanns massor med intressanta lukter att undersöka efter min långa frånvaro.

Hittade en hel del spa också.

 

Tråkkärring!

Kan du sluta babbla i den där telefonen?

Det är våldsamt mycket sånt just nu, men ok hon får väl vara ursäktad då eftersom det är lite speciella

omständigheter nu igen.

Tog sin lilla tid men hon slutade faktiskt till sist.

 

Passerade den gamla förfallna sommarstigan.

Jag har haft en skoj tunna där men den var försvunnen.

Hittade en hink i brist på bättre att roa mej med.

 

Jätteormen som bor där har inte gått och lagt sej ännu.

Trodde faktiskt att de sov vid den här tiden på året.

 

Titta så underbart!

Massor med spa och lera.

Matte tyckte annat eftersom hon blev lerig upp till knäna.

Äsch, det är på tiden att hon lär sej begripa lerans alla välgörande egenskaper.

 

Har hittade jag stenmurklor tidigt i våras.

Eftersom jag anser att det borde vara vår nu så kollade jag.

Är tydligen inte vår, hittade bara ett gäng kantareller som matte självklart inte ville ha.

 

Fast såna här Frostvaxskivlingar passade.

Hittade så mycket att det räckte till lunchmackor åt oss.

 

Matte ansåg att det var skönt att komma ut på väg som inte var bottenlös lera.

De är så känsliga de där människorna.

Så drabbades jag helt omotiverat av onödigt koppel.

 


Mycket onödigt.

För helt plötsligt så dök det upp FYRA Jack Russelbrudar.

Tyvärr fastnade bara tre på bild.

Har aldrig mött dom tidigare så det var trevligt.

Förhoppningsvis träffar jag dom igen.

 

På väg hemåt igen.

Komonstren hade inte orsakat nån skada på fjället heller.

Jodå, vi har ett fjäll här i Malmköping fast det är Sörmland.

 

Jo jag tänkte att jag har ju fortfarande inte provsimmat ån.

Gör det nåt om jag slänger mej i?

Gjorde det tydligen för jag blev hotade med onödiga kopplet.

Gick hem och serverades svampmacka, slappade medan matte höll på med tråk och pratade ännu mer i

telefon.

Händelselös eftermiddagsrunda bara.

I morgon ska jag visst till skogen och hämta rejält med energi till matte för sen väntar några jobbiga dagar 

henne.

Usch, undrar om jag drabbas av pasa tråkhuset?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards