Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 31 oktober 2010 17:53

Dagen började rörigt (som vanligt).

Matte glömde att ställa om klockorna i går kväll.

I morse var det alltså inte ordning på nånting.

Hon trodde att hon sovit ovanligt länge och efter att ha funderat så åkte en klocka fram en timme.

Efter lite mer funderande så ställdes nästa tillbaka men för säkerhets skull två timmar.

Men efter två muggar kaffe så började mattes hjärna mot all förmodan att fungera.

Klockan på min dator var den enda som gick rätt och den var ungefär sju.

Alla andra ändrades till vad vi tror är rätt tid.

Inte första gången matte klantar till det, för massor med år sedan så var hon på

krogen till sent/tidig morgon.

Dagen efter infann hon sej på en kattutställning två timmar för tidigt efter att

ha grejat med tidsinställningar.

Klockan hade ställts fram ytterligare en timme i stället för bakåt.

Mänskliga dumheter detta med tid, är väl bara att ta dagen som den kommer.

Efter allt kaos med klockorna så gick jag ut för morgontoalett.

Skadades, för det kom hälsovådligt regn.

Gick hem och slappade.

Så skulle jag ut på en längre runda.

Blev inte skjutsad nånstans eftersom jag skulle ut och åka senare under dagen.

Tog en sväng i närmaste skogen.

  

Började med att fynda den där människovalpsskon igen.

Hittade den första gången för nåt år sen och ingen människovalp verkar sakna den.

Jobbade självklart en del också.

Skogen är fortfarande nedlusad med svamp så jag fick faktiskt matte att plocka en del.

  

Här har jag hittat en bra spagrop.

Matte påstår att den ser ut som en sjö i miniatyr.

Hann spaa en gång sen började det.................

  

Hälsovådliga regnet anföll och då ska jag hem!!!!

Struntade i allt, ville bara hem, men jag hade några kilometer att gå så jag hann

skadas.

Väl hemma så försökte jag läka mina skador efter bästa förmåga.

Så skulle jag ut och åka.

  

Titta vem så låg och väntade på mej.

Nelly!!

Gillar att vara efterlängtad av brudarna.

  

Blev massor med skoj bus.

Här har jag precis "lånat" hennes boll.

  

Jag såg ju till att markera in reviret ordentligt så att inga andra hanar försöker

lägga beslag på henne.

  

Tycker att vi är ett ovanligt snyggt par.

Undrar om jag ska fria till henne?

  

SUCK!!!!!!

Hundlivet är en prövning.

Nellys husse ertappade mej och Nelly så jag fick gå in.

Vadå, hon började helt plötsligt att lukta oemotståndligt gott och vi tänkte ju bara

göra några valpar.

Skitmänniskor!

Nu får jag inte dejta henne på ett tag säjs det.

Jag fick grisöron av Nellys människor bara för att jag är en så duktig svamphund

och förser dom med en massa svamp.

Som om grisöron skulle vara nån tröst!?

Fast ok, jag smällde faktiskt i mej ett när jag kom hem.

Imorgon så har jag visst en sån där upptagen dag när jag ska hinna med massor.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards